צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום רצפת האגן
מנהל/ת הפורום: סיון נבות
  6 שבועות אחרי לידהאנני 19:41 27/06/2010
1. השאלה אם ניתן ללכת לגניקולוג רגיל שאליו ממילא אני צריכה ללכת אחרי לידה, על מנת שיאבחן צניחה ויפנה לפזיו'. או שצריך ללכת רק לאורוגניקולוג? (מבחינת עדיפות אני יודעת שעדיף אורוגניקולוג אך כ"כ מסובך לי לצאת עוד פעם אחרי לידה והכל רחוק לי..)
2. ועוד שאלה שקשורה בעצם מה עושים ביחידות אורוגניקולוגיות? הרופא מאבחן ומחליט על טיפול מתאים ואת הטיפול הפיזיוטרפיסטית עושה?
3. בהמשך לשאלה- במקום אחד נאמר לי שהאיבחון לוקח 5 דק'. האם באמת כל העבודה של הרופא זה רק 5 דק' וכל השאר זה הפיזיו'?
תודה רבה!
   6 שבועות אחרי לידהסיון נבות, פיזיותרפיסטית 11:02 02/07/2010
שלום אנני,

1. השאלה אם ניתן ללכת לגניקולוג רגיל שאליו ממילא אני צריכה ללכת אחרי לידה, על מנת שיאבחן צניחה ויפנה לפזיו'. או שצריך ללכת רק לאורוגניקולוג? (מבחינת עדיפות אני יודעת שעדיף אורוגניקולוג אך כ"כ מסובך לי לצאת עוד פעם אחרי לידה והכל רחוק לי..) - לדעתי, הסתפקי בהתחלה בגינקולוג. אין טעם להגיע לאורוגינקולוג בשלב כל כך מוקדם אחרי הלידה משום שאת עדיין בתקופה בה כל רקמות החיבור מחלימות ומתאוששות, וגם אם יש כרגע מצב של צניחה, הוא עוד עשוי להשתנות (לטובה) בעקבות התאוששות הרקמות (או לרעה, לא עלינו, אם תלחצי בשירותים ותעשי מאמצים...).
2. ועוד שאלה שקשורה בעצם מה עושים ביחידות אורוגניקולוגיות? הרופא מאבחן ומחליט על טיפול מתאים ואת הטיפול הפיזיוטרפיסטית עושה? - בדיוק. אלא אם כן יש צורך בטיפול ניתוחי\תרופתי וכד' - את זה עושה הרופא
3. בהמשך לשאלה- במקום אחד נאמר לי שהאיבחון לוקח 5 דק'. האם באמת כל העבודה של הרופא זה רק 5 דק' וכל השאר זה הפיזיו'? - ממש כך :-) אבל בואי נחדד - שאת כל העבודה עושה הפציינטית - כי היא זו שצריכה לעבוד קשה כדי לחזק את השרירים... :-))

התאוששות קלה,

סיון נבות, פיזיותרפיסטית
מומחית בשיקום רצפת האגן
www.physiotherapy.co.il
   ענית לי שבגלל שאני אחרי לידהאנני 10:47 04/07/2010
המצב יכול להשתנות וכדאי עוד לחכות. השאלה מתי כן ללכת? כמה זמן אחרי לידה כבר לא מספיק אבחנה רק של גניקולוג רגיל? וממש תודה על ההתייחסות!
   כמה זמןסיון נבות, פיזיותרפיסטית 20:09 06/07/2010
שלום אנני,


לדעתי, אם אין משהו שמפריע ברמה יומיומית של תחושת "גוש" או כובד נרתיקי, אלא רק מדובר בבדיקה כללית להתרשמות, אפשר לחכות גם עד חצי שנה אחרי לידה או עד סיום ההנקה. בכל מקרה, אם משהו "לא מרגיש במקום" או שאת לא בטוחה, עדיפה הליכה "מיותרת" מאשר לא ללכת בכלל.

הרבה בריאות,

סיון נבות, פיזיותרפיסטית
מומחית בשיקום רצפת האגן
www.physiotherapy.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו