צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום רצפת האגן
מנהל/ת הפורום: סיון נבות
  7 שבועות אחרי לידהתמי 13:16 06/07/2010
שלום סיוון,
7 שבועות אחרי לידה ראשונה, טבעית, שהסתיימה עם קרע גדול, לא סימטרי מדרגה ראשונה. בחרתי לא לתפור את הקרע.
אני מניקה
ההתאוששות שלי איטית מאוד. קשה לשבת ישר, מרגישה שאיברי האגן "נשפכים". לאחר עמידה/הליכה/הרמת התינוק במשך כמה דקות אני מותשת ומרגישה לחץ רב על איזור שיער הערווה, דגדגן ופירינאום. להשתעל אני לא מעזה, וכשחייבת - הלחץ על איזור הפירינאום מכאיב.
דימום לאחר לידה הופיע לסירוגין, והוא עדיין נמשך, בעיקר לאחר מאמץ,זה לא דימום מסיבי - האם זה תקין בשלב זה? עדיין לא הייתי אצל רופא נשים.

1.מה להערכתך קורה אצלי?
2.איך לטפל? מה לעשות וממה להימנע?
3.בעבר תירגלתי פאולה, האם את ממליצה?
4.האם להתחיל בפיזותרפיה של רצפת אגן- אם כן,יש לך המלצה על מכון/מטפלת באיזור זכרון יעקב עד חדרה?
   7 שבועות אחרי לידהסיון נבות, פיזיותרפיסטית 20:21 06/07/2010
שלום תמי ומזל טוב לרגל הלידה,

הריון וגם לידה וגינלית הם אירוע משמעותי עבור רצפת האגן בשל מה שקורה בה בתקופת ההריון (החלשה עקב מצב הורמונלי וגם כובד מיכאני) ובלידה (מתיחה קשה של הרקמות).

כשם שכל גוף מגיב אחרת לקרסול עקום - יש כאלו שישברו את הקרסול, יש כאלו שינקעו אותו ויש כאלו שיכאב להם שעות בודדות, כך גם ברצפת האגן - יש נשים שעבורן רצפת האגן עוברת "טראומה" וזקוקה ליותר טיפול שיקומי. - נציין כי שיקום ע"י תרגול וחיזוק מומלץ לכל יולדת, אך יש מקרים בהם נדרש טיפול ידני (ע"י איש מקצוע) ברקמות הכואבות. לפי כל מה שאת מתארת, נשמע כי יש צורך בטיפול שיקומי לרצפת האגן שלך, גם בהיבט של תרגילי חיזוק (כמו שצריכה כל אישה אחרי לידה, ובמיוחד אם יש תחושה שכל האיברים "נוזלים החוצה") אך גם בהיבט של טיפול ברקמות - השרירים ומפרקי האגן.

ממליצה לך להגיע בהקדם לפיזיותרפיסטית של רצפת האגן. את רשימת המטפלות לפי האזורים בארץ תוכלי למצוא באתר שהקימה הפיזיותרפיסטית יהודית שריג, ז"ל, ב- www.pelvicfloor.co.il

מאחלת לך התאוששות קלה ומהירה,

סיון נבות, פיזיותרפיסטית
מומחית בשיקום רצפת האגן
www.physiotherapy.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו