צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום רצפת האגן
מנהל/ת הפורום: סיון נבות
  רצפת אגןאלה 11:02 12/09/2010
שלום, אני כ- 1/2 8 חודשים לאחר לידה. הובחנה צניחת שלפוחית השתן בדרגה בין 1 ל-2. הופנתי לפיזיוטרפיסטית. נמנצאת בטיפול מחודש יוני, אך לצערי לא מרגישה שיפור. כל יום קרוב לצהוריים ולפעמים גם לפני מתחילה להרגיש כובד ולאחר מכן גוש בזור של הנרתיק. אני מרגישה מתוסכלת, כי ממש מקפידה לעשות תרגילים. פיזיוטרפיסטית אמרה ששריר די חזק, ושריר מופעל בצורה נכונה, אך יש מקום לשיפור עוד יותר. אני ממש לא יודעת מה לחשוב ומה לעשות, חשוב לציין שאני עדיין מניקה כ- 5 פעמים ביום.רופא אומר שהוא לא יודע על מה אני מדברת ורק פיזיוטרפיה או ניתוח (שלדעתו לא רלוונטי במצב שלי) יכולים לשפר את ההרגשה.
לפי חומר שנאסף באינטרנט בפורומים שונים דרגות כאלו של צניחה, לאחר תרגילים אמורים להרגיש שיפור ניכר. ואני ממש לא, אפילו פיזיוטרפיסטית הריה ידיים, היא לא יודעת אך לעזור.
אשמח לעזרה , הכוונה וכל דבר שיכול לעזור.
תודה.
   מה לעשות?סיון נבות, פיזיותרפיסטית 23:08 12/09/2010
שלום אלה,

קודם כל, לקחת נשימה עמוקה... כי:
א. את עדיין מניקה (ולא להבין ממני חלילה לא להניק), ובשל כך רקמות החיבור עדיין חלשות יותר בהשפעת נוכחות הפרוגסטרון וכשתסיימי, אמור לחול שיפור נוסף מעצם זה שרקמות החיבור תהינה פחות גמישות.
ב. את מתרגלת יחסית זמן קצר - וכדי לראות שיפור בצניחה אמורים לתרגל מספר חודשים - אמנם לכאורה היית אמורה לראות כבר שיפור מסויים (והכוונה היא להופעה של תחושת הצניחה בשעות מאוחרות יותר וכיוב'), אך לדעתי, בהשפעת הנוכחות ההורמונלית זה מורגש פחות.

מה לעשות?
קודם כל, בודאי שאין טעם לסבול, ואם העניין מציק, אפשר לנסות בשלב הראשון טמפון "ג'מבו" מהסוג שמגיע בלי מוליך (לדעתי טמפון הסופר של-או.בה עונה על הקריטריון, כי אני לא נתקלתי בגדול ממנו). אם עוזר - מה טוב. אם לא - לנסות להגיע אל אורוגינקולוג לצורך התאמת פסארי= אביזר גומי שיכול להגיע בכל מיני צורות שתפקידו לתמוך בצניחה.
- בכל מקרה אני לא חושבת שכדאי לקבל החלטות על ניתוח וכיוב' לפני שאת מסיימת להניק. (ושוב לא להבין חלילה שלא להניק, אלא להבין - לחכות בסבלנות)

לגבי הפיזיותרפיה - האם ניתן דגש בטיפול על עבודה נכונה של שריר הבטן הרוחבי? משום שאם לא למדת לעבוד נכון עם שרירי הבטן יחד עם רצפת האגן, יתכן שאת מבצעת לחץ מתוך הבטן למרות שלכאורה את מבצעת כיווץ נכון, ואז יוצא ביצוע של "פעולה והיפוכה". כדי "להרים צניחה" צריך לבצע גם עבודת בטן נכונה ולא רק רצפת אגן.

הרבה בריאות ושנה טובה,

סיון נבות,
מומחית בפיזיותרפיה לרצפת האגן
www.physiotherapy.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו