צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום רצפת האגן
מנהל/ת הפורום: סיון נבות
  הפרעה במן שתןיעל 19:38 13/09/2010
שלום לך
תבורכי על האתר וגישתך הרגישה לנושא.
אני בת 49, יש לי צניחת רחם מהלידה האחרונה שלי - לפני 12 שנים.(יש לי 4 ילדים). בחודשים האחרונים אני מתרוקנת לשתן, זה כאילו ניגמר ואז שוב זרזיף קטן ואחרון. היות ורק עכשיו קראתי את דברייך והמלצתך לתרגול אז אנסה כמובן. אני צועדת ומתעמלת במחשבת הגוף כבר שנה, שאלתי: לאחרונה המפרקים באגן כואבים לי לאחר ישיבה ממושכת, האם יש קשר לבעיה? ושאלה שנייה: האם ריצה יכולה להחמיר את מצב רצפת האגן? איזה סוג התעמלות מומלץ?
תודה מראש
יעל
   מפרקי ירך, ריצה והתעמלות בכללסיון נבות, פיזיותרפיסטית 00:01 19/09/2010
שלום יעל,

קודם כל, תודה על הפרגון, זה מאוד מחמם את הלב.

ולשאלתך:
מפרקי הירך יכולים לכאוב מכל מיני סיבות (לדוגמא, שינויים ניווניים במפרק, כתוצר של עומס, גנטיקה, ועוד) ולכן לא בהכרח נובעים מבעיה ברצפת האגן, אך אם יש בעיה במפרקי הירך, זה בהחלט יכול להשפיע גם על תפקוד רצפת האגן.
לגבי התאור בדבר קשיי ההתרוקנות - הנ"ל יכולים לנבוע בשל צניחה של השלפוחית המפריעה להתרוקנות (ובעניין זה נסי במהלך ההשתנה לרכון קדימה, כמו כשמתרוקנים מבלי לשבת על האסלה - התנוחה הזו לרוב מסייעת בריקון מלא יותר) וגם הימנעי מ"לחיצה" כדי לרוקן את "הסוף".

לגבי התעמלות - ריצה, נחשבת לספורט המערב high impact מבחינת רצפת האגן, ולכן מוטל עומס רב על רצפת האגן ואיברי האגן, המעודד צניחה של איברי האגן - אם את כבר סובלת מבעיה של צניחה, כדאי לבחור בספורט אירובי חליפי (הליכה, אופניים, שחיה) ובכל מקרה כדאי ללמוד כיצד להתנהל נכון עם גופך בשעת מאמץ במסגרת שיקום פיזיותרפי (שאפשר למצוא בכל קופ"ח, בכל הארץ).

בריאות שלמה ושנה טובה,

סיון נבות,
מומחית בפיזיותרפיה לרצפת האגן (נשים וגברים)
www.physiotherapy.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו