צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום רצפת האגן
מנהל/ת הפורום: סיון נבות
  חיזוק רצפת האגן לפני הלידהדנה 14:58 26/08/2007
שלום
אני בתחילת ההריון, בשבוע ה11, אך כבר מודעת לצורך בחיזוק שרירי רצפת האגן. קיבלתי במתנה כדורים מתוצרת חברת smartballs הנקראים:.

מתוצרת חברת funfactory
את הכדורים מחדירים לתוך הנרתיק, כדי לחזק את שרירי רצפת האגן. האם זוהי בסדר להשתמש בזה והאם יעיל?
תודה
   כדורי תרגול לרצפת האגןסיון נבות, פיזיותרפיסטית 20:47 27/08/2007
שלום דנה ומזל טוב על ההריון,

כל הכבוד על המודעות לרצפת האגן ולצורך לחזקה! לגבי שיטת התרגול:

נבין קודם בגדול את עיקרון הפעולה של השרירים ואז יהיה לך קל יותר להבין למה אני פחות בעד התרגול הספציפי הזה בהריון;
ברצפת האגן יש שלוש שכבות של שריר ולכל אחת תפקיד מעט שונה. השתיים שרלוונטיות לענייננו כרגע הן השכבה המרימה והפותחת שהיא זו שחשובה בלידה - עליה העובר עושה את הסיבוב הפנימי לקראת יציאתו ולכן חשוב שלא תהיה "סמרטוטית". שכבת השריר השניה הרלוונטית היא זו ה"סוגרת" וכשהיא מתכווצת היא סוגרת על הפתחים ומבטיחה ששום תכולה לא תצא החוצה- בהקשר של הלידה - שכבה זו אמורה להרפות בלידה על מנת שהפתח "יפתח" ואם היא בכיווץ יתר או מקוצרת עולה הסיכוי לשימוש בחתך חיץ. (ההסבר שנתתי כאן הוא כמובן מאוד כללי וחיתוך חיץ מושפע מדברים נוספים ולא רק מהנ"ל).

בקיצור... מה אני בעצם מנסה לומר: בהריון חשוב לנו לשים דגש על חיזוק שתי שכבות השריר וללמוד גם את הרפייתו של השריר הסוגר. צורת התרגול בה עובדים עם המשקוליות הוגינליות מדגישה יותר את עבודת השריר הסוגר ופחות (באופן משמעותי) את השכבה הפותחת והמרימה. לסיכום: אפשר לשלב גם, אבל לא רק, ולעבוד גם על חיזוק המרימה והפותחת ע"י "שאיבה פנימה" של רצפת האגן וללמוד את הרפיית השכבה הסוגרת (את זה הכי מומלץ לעשות עם האפי-נו).

תרגול מהנה והמשך הריון קל ו"שקט",

סיון נבות




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו