צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום רצפת האגן
מנהל/ת הפורום: סיון נבות
  חודש אחרי לידהנעה 22:50 04/10/2010
סיון שלום,
אני חודש אחרי לידה שניה - לידה רגילה בשבוע 41, של תינוק במשקל 3440 ק"ג. הלידה עצמה היתה מהירה וקלה (כ-3 שעות של צירים לא ממש סדירים ולא מאוד חזקים, ואח"כ תחושת לחץ חזקה רצנו לבית חולים והגענו עם הראש כמעט בחוץ, כמה צירי לחץ נוספים והוא יצא. התחושה היתה שלא הייתי צריכה ללחוץ בכלל 'לחיצות יזומות' (לעומת מה שהיה בלידה הראשונה), אלא הגוף ממש הוציא את התינוק החוצה מעצמו, בתחושת לחץ עצומה ובלתי נשלטת.

כמה ימים אחרי הלידה כבר הרגשתי יחסית טוב, ואפילו הרגשתי בפחות עוצמה את החולשה ברצפת האגן שהייתה מוכרת לי מהלידה הראשונה. אבל - לצערי, לא הצלחתי לנוח כמו שצריך במשך התקופה שמאז הלידה (יש לי גם שובב בן שנתיים בבית...), ואני די בפעילות 'על הרגליים' מאז הלידה...

בימים האחרונים (אתמול - עבר חודש מהלידה) אני מרגישה מן 'דקירות' כאלה, וכאבים באיזור האגן בטן (לא כמו כאבי מחזור, אלא כמו הרגישות שיש בבטן אחרי לידה). למשל, אני מרגישה כאב חד כשאני מנסה להתיישר משכיבה לישיבה (גם אם אני מנסה 'להתגלגל' דרך הצד של הגוף, זה עדיין כואב). אני מרגישה קצת ב'רגרסיה', ומפחדת שהזקתי לעצמי בשבועות האחרונים, מכיוון שהכאבים האלה כבר עברו אחרי הלידה, ועכשיו כאילו חזרו...

ועכשיו לשאלות - האם אני סתם נלחצת וזה הגיוני בשלב הזה - חודש אחרי לידה - ולא מעיד על משהו לא תקין?
ועוד - הייתי שמחה לשמוע קצת יותר מהי ה'מנוחה' הנדרשת אחרי לידה - אני יודעת שלא מומלץ להרים דברים כבדים (אבל אין לי ברירה אלא להרים את הבן הגדול שלי מידי פעם, כן? האם גם הרמה לכמה שניות אינה מומלצת (אציין ש'הרמה' כזו בהחלט מכאיבה לי באזור האגן)? כמו כן, האם סתם 'להיות על הרגליים' - לעמוד במשך היום, להסתובב, ללכת, לרוץ - מזיק? (ומה רלוונטי בגם בשלב הזה - חודש אחרי הלידה?) ומה לגבי עבודות בית קלות (גיהוץ, בישול, שטיפת כלים...)?

סליחה על האורך, ותודה!
   עוד תוספת קלה - נעה 23:06 04/10/2010
עכשיו קראתי קצת הודעות כאן בפורום, וראיתי שאת מציינת שבהנקה הרקמות רפויות (בשל ההורמונים).
האם לדעתך הנקה רצופה עד כמעט-הלידה עשויה להחמיר את המצב (את הבכור הנקתי במשך שנתיים - הפסקתי להניק כ-3 חודשים לפני הלידה)? האם יש לכך השפעה על הרקמות ועל החלשותן (כעת אני מניקה הנקה מלאה, ומקווה להניק לפחות משך זמן זהה...)?
   חודש אחרי לידהסיון נבות, פיזיותרפיסטית 09:22 07/10/2010
שלום נעה ומזל טוב,

במצב האידאלי, הפעילות המומלצת אחרי לידה היא תרגול של רצפת האגן בששת השבועות הראשונים, וחזרה הדרגתית לפעילות, שכוללת בעיקר הליכה, ולפרקי זמן קצרים.

אבל זה כאמור רק המצב האידאלי, והוא אפשרי, במקרה הטוב, רק אחרי לידת הילד הראשון... במציאות היומיומית הכואבת, שבה גם כך את נתונה למאמצים בהם את "כל היום על הרגליים", אין לטעמי צורך להוסיף כרגע פעילות נוספת, פרט להקפדה על תרגול יומיומי של רצפת האגן וכן הקפדה על "נעילה במאמץ" (=כיווץ מקדים של רצפת האגן ושריר הבטן הרוחבי תוך נשיפה והארכת גו) בכל מצב של מאמץ. בנוסף, כדאי להגיע לטיפול פיזיותרפי כדי לאתר את מקור תחושת ה"דקירות" ולטפל בהתאם.

ולגבי כל הפעילות האחרות ששאלת - עבודות הבית וכיוב' - שוב, במצב האידאלי - עדיף שלא, ובמצב המציאותי - לדאוג לבצע עם הפסקות מנוחה, לא לרכז את כל עבודות הבית ליום אחד אלא לפזר בין הימים השונים ואם אפשר למצוא מישהו שיכול לעזור - זה תמיד עדיף...

בריאות שלמה והתאוששות קלה ומהירה,

סיון נבות,
מומחית בפיזיותרפיה לרצפת האגן (נשים וגברים)
www.physiotherapy.co.il
   עוד תוספתסיון נבות, פיזיותרפיסטית 09:45 07/10/2010
ההנקה עצמה אינה גורמת נזק, חלילה.
חשוב רק לדעת שבזמן ההנקה, בהשפעת הנוכחות ההורמונלית, רקמות החיבור רפויות יותר (=גמישות יותר) ולכן מקנות פחות תמיכה, ומכאן החשיבות של תפקוד שרירי נאות, כי הוא זה המגן על רקמות החיבור.

סיון נבות,
מומחית בפיזיותרפיה לרצפת האגן (נשים וגברים)
www.physiotherapy.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו