צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום רצפת האגן
מנהל/ת הפורום: סיון נבות
  7 שבועות לאחר לידה - רצפת האגןade 09:02 24/10/2010
שלום,
רציתי לברר לגבי תחושות שאני חשה. רקע: לידה וגינלית עם וואקום, שבוע 39, בת 37, אחרי לידה קודמת של תאומים. אציין כי נבדקתי אצל גניקולוג שבוע שעבר והוא אמר שהכל בסדר ותודה לאל אין צניחה (אם כי אני מרגישה וגם ראיתי מעין גוש חוסם בפתח הנרתיק. הוא שלל צניחה).

התחושות קשורות בעיקר לשלפוחית השתן:
חל שיפור גדול מאז הלידה עצמה, לאחריה לא שלטתי כלל בשלפוחית השתן. כיום המצב הוא:
1. בהטלת שתן יש זרם דק ואיטי, שלא כמו שהיה בעבר, אפילו אם מדובר בשלפוחית מלאה, כמו למשל בבוקר לאחר לילה שלם.
2. השתן מגיע בהפסקות כלומר כשאני יושבת לא הכל יוצא בבת אחת אלא עליי להמתין ולאחר הפסקות, שלא אני יוזמת, מגיע עוד זרם דק עם עוד שתן.

שאלותיי -
מדוע הזרם האיטי?
מדוע ההפסקות?
וגם - האם יש קשר בין המתואר לעיל לבין מצב של דיאסטזיס רקטי (היפרדות של שרירי הבטן)?

תודה על התייחסותך.
   זרם שתן איטיסיון נבות 11:32 25/10/2010
שלום ade ומזל טוב לרגל הלידה,

זרם שתן איטי יכול להיות תוצר של צניחה של השלפוחית שיוצרת חסימה חלקית של דרכי השתן, או של מתח בשרירי רצפת האגן, כזה אשר לא מאפשר הרפיה טובה של השריר בזמן מתן שתן (כמו צינור מים שלוחצים לו על פתח היציאה).

מה לעשות? הייתי ממליצה לך לפנות אל רופא אורוגינקולוג - הם אלו אשר עוסקים ומאבחנים צניחות של איברי האגן, ובמקביל להגיע לטיפול פיזיותפי משקם לשרירי רצפת האגן לאחר הלידה - שם יבדקו השרירים ויותאם להם טיפול על פי מצבם.

בינתיים, עד שתגיעי לטיפול - הימנעי מללחוץ את השתן בכוח (כי מצב זה יעודד צניחה, בין אם יש כבר או אם אין) וגם נסי לרכון מעט קדימה בזמן מתן השתן (כמו שמנסים לא לשבת על האסלה בשירותים ציבוריים) - מנח זה יכול להקל על ריקון השלפוחית במידה ויש צניחה.

בריאות שלמה והתאוששות מהירה,

סיון נבות,
מומחית בפיזיותרפיה לרצפת האגן (נשים וגברים)
www.physiotherapy.co.il
   תודה סיון, ועוד חידוד בנושא פעילות גופניתade 12:12 25/10/2010
אכן אני מתכננת לגשת לפיזיותרפיה של רצפת האגן. ובינתיים, רציתי לשאול האם ישנה בעיה מבחינת רצפת האגן לבצע פעילות גופנית - הליכה, פילאטיס? (אציין כי מבחינה גניקולוגית יש לי אישור לביצוע פעילות גופנית).
תודה
   פעילות גופניתסיון נבות 17:15 29/10/2010
שלום ade,

קשה לי לייעץ בדבר פעילות גופנית מתאימה כשאינני מכירה את הנתונים במלואם. אם אכן יש צניחה, כדאי להתחיל קודם משיקום של רצפת האגן לפני תחילת פעילות גופנית, שכן, אם האחרונה מבוצעת בצורה אשר מעמיסה על רצפת האגן, הרי שבעצם יש עידוד לנזק.

סיון נבות,
מומחית בפיזיותרפיה לרצפת האגן (נשים וגברים)
www.physiotherapy.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו