צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום רצפת האגן
מנהל/ת הפורום: סיון נבות
  דליפת שתןמיקה 00:00 11/12/2010
בהריון הייתי מרטיבה את עצמי כל פעם שהקאתי (הקאתי הרבה). פשוט הייתי פושטת בגדים כל פעם כשכרעתי להקיא- כדי להימנע מלהחליפם. זה הרגיש כיוצא מהנרתיק, לא פיפי. גם לא היה ריח של פיפי.
לאחר הלידה כפעם בפעם הרטבתי את התחתונים במהלך התעטשות. 4 שנים לאחר הלידה הגעתי סוף סוף לפיזיותרפיה (לאחר שאורוגניקולוגית אמרה לי שאין לי צניחה! אבל נתנה הפניה). מאז אני מטופלת שם. לדברי הפיזיותרפיסטית- יש צניחה קלה (בודקת בשכיבה). הלחיצות שלי נכונות (לא השתמשתי בביו פידבק) וחזקות מאוד (5- לדבריה), ואין יותר מה לעשות רק להמשיך להתאמן. חודשים רבים שלא היתה לי בריחת שתן עוד טרם הטיפול. אבל דווקא בתקופה בה הירבתי להתאמן- ארעו לי 2 מקרים של בריחת שתן בהתעטשות- שחייבו אותי להחליף בגדים (לא טיפות קטנות). הפסקתי לכווץ מתוך מחשבה שאולי היה מאמץ יתר שדווקא פגע במקום להואיל. מה דעתך?

כמו כן לעיתים בזמן אוננות יוצא ממני זרם אדיר- לא צחוק.כמו בהקאות:אין ריח של שתן- אולי שפיכה נשית? לא היה לפני הלידה. מה דעתך?
   דליפת שתןסיון נבות 18:37 13/12/2010
שלום מיקה,

אירועי דליפת שתן בזמן הקאה אינם נדירים - הסיבה היא הלחץ התוך בטני הרב המופעל בשעת כיווץ הבטן בהקאה. אם רצפת האגן חלשה ולא עומדת בעומס (או לחילופין - חזקה, אך לא מגיבה בזמן) תתרחש דליפה.

בריחת שתן בזמן התעטשות - כמו שכבר נרמז במשפט שכתבתי קודם - לא מספיק שרצפת האגן תהיה חזקה, אלא עליה לגייס את כוחה בזמן המתאים (טיימינג) ובמהירות הנדרשת. יתכן שאולי יש לך שרירים טובים, אך יכולתך לגייס אותם בצורה המתאימה לתת מענה על עיטוש היא פחות טובה, ולכן כדאי שתשובי לאימון במסגרת השיקום ובצעי תרגולים של גיוס מהיר וחזק של השריר.
בצורת התרגול הביתי אפשר לתרגל כיווצים מהירים ועוצמתיים (את יכולה לקרוא על זה גם באתר שלי).

לגבי הזרמים היוצאים בשעת אוננות - כמו שזה נשמע, נראה כי מדובר בשפיכה נשית (במיוחד אם אין ריח של שתן).

בריאות שלמה,

סיון נבות,
מומחית בפיזיותרפיה לרצפת האגן
www.physiotherapy.co.il
   תודה סיון. ובכל זאתמיקה 22:49 14/12/2010
וואו! תודה על התשובה המושקעת. חוזרת לתירגולים ועיון באתר שלך.
ובכל זאת: הכיצד יתכן שרק לאחר הלידה החלה התופעה של שפיכה נשית? והאם יש דרך למתן אותה? להיפטר מ"תוצר הלוואי"הזה:-)?




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו