צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום רצפת האגן
מנהל/ת הפורום: סיון נבות
  בקע טבורי והפרדות שריריםצרויה 02:00 04/09/2007
זה אמנם לא רצפת אגן
אך אשמח להפניה לשיטות טיפול/ תרגול
לשיקום שרירי הבטן וצמצום הבקע הטבורי
ועוד קודם אודה לעצות מה לעשות ולא לעשות
לקראת הלידה הצפויה בע"ה בשבועות הקרובים
כדי לא להחמיר נזקים
(אני שבוע 37)
תודה!
   אמנם כן רצפת האגן...סיון נבות, פיזיותרפיסטית 17:59 06/09/2007
שלום צרויה,

צר לי "לאכזב" אותך, אך גם עניין שיקום שרירי בטן וצמצום בקע טבורי הוא משהו שקשור קשר ישיר עם רצפת האגן, משום ששריר הבטן הרוחבי עובד בשיתוף פעולה עם רצפת האגן בהגנה על איברי האגן ועל עמוד השדרה מנזקי מאמץ אשר כרוכים בעליה בלחץ התוך בטני.יתירה מכך, כאשר יש נזקים בדופן הבטן (דוגמת בקעים) חלוקת הכוחות מתחלקת באופן פחות טוב על רצפת האגן ובכך מגבירה את בלי רקמות החיבור.

מה לעשות?
אז ככה: ראשית להימנע ככל שניתן משימוש בשרירי הבטן האורכיים (בהם אנו משתמשים כשאנו עושים את תרגיל הבטן המפורסם של ה-"סיט-אפ", או כאשר אנו קמים משכיבה כמו "נחום תקום") - אני מניחה שתרגילי "סיט-אפ'ס" את לא עושה בשבוע 38, אך אנא הקפידי על קימה נכונה שמתבצעת דרך הצד (כלומר: מתגלגלים לשכיבה על הצד, מוציאים רגליים אל מחוץ למיטה, דוחפים עם המרפק ומתיישבים) וכשצריך לעבור לשכיבה, אותו דבר, רק מהסוף להתחלה...
דבר שני - לפני כל מאמץ (גם אפצ'י לצורך העניין הוא מאמץ), להקפיד לכווץ את שרירי רצפת האגן בכיווץ מקדים יחד עם שריר הבטן הרוחבי (כאילו שואבים בטן פנימה).
בכל מקרה, אני תמיד ממליצה גם לפנות לפיזיותרפיסטית של רצפת האגן וללמוד את הכיווצים הנכונים של רצפת האגן כשאשת מקצוע נותנת על כך את הדעת, עקב ריבוי "טעויות בזיהוי" בקרב האוכלוסיה.

שתהיה לידה קלה ונעימה ולילות מלאי שינה אח"כ...

סיון נבות, פיזיותרפיסטית
   ראשית תודה!צרויה 20:58 06/09/2007
שנית אשמח להפניה למומחית באיזור ירושלים
והאם יש הנחיות מיוחדות ללידה עצמה - בפרט ללחיצות
   מומחית בירושליםסיון נבות, פיזיותרפיסטית 23:32 06/09/2007
שלום פעם שניה,

למומחית בירושלים כתבי לי מייל ואפנה אותך.

לגבי הנחיות לגבי הלידה - בכל קורס הכנה תוכלי ללמוד את המידע הנ"ל, בנוסף, ספר נהדר (המלווה תמונות) הוא "לידה פעילה" מאת ג'נט בלאסקס, אשר מדבר בדיוק על התשובה שאת מחפשת.

בהצלחה,

סיון נבות, פיזיותרפיסטית




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו