צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום רצפת האגן
מנהל/ת הפורום: סיון נבות
  צניחת נרתיקטל 00:00 22/12/2010
שלום
אני אחרישבועיים וחצי לידה חמישית. כל הלידות רגילות, לא מכשירניות ילדתי ילדים במשקל 4 קילו, אחד אף שקל 4,400. לידה ראשונה עם חתך וכל השאר בלי גם ללא קרעים. 2 דקות אחרי יציאת התינוק בלידה ה-5 המילדת והרופא בישרו לי שיש לי צניחת נרתיק ולא תעזור לי פזיוטרפיה, אצשקול לידה נוספת אז יילדו בקיסרי כנראה... חזרתי הביתה ואני מרגישה מצויין ממש לא כמו אחרי לידה. לפני יומיים הרגשתי קצת קושי ביציאה וכאבים קלים ביותר של טחורים, מה שלא היה ליקודם רק פעמים אחרי לידה 3 ובעקבות זה הפעלתי יותר לחץ ממה שבד"כ, ואז גם הרגשתי שמפריע לי משהו בין השפתיים לא כואב אבל משהו שלא היה קודם. יתכן וזה הנרתיק שצנח? שעד עכשא צנח? ומה עלי לעשות? אני מאוד מוטרדת ואף אחד מסביבי לא שמע על כך ומהאינטרנט הצלחתי להבין שהרופאים לא תמיד מאבחנים נכון את המצב, אנא עזרי לי לעשות סדר בפעולות שעלי לעשות מעכשיו, למי לפנות ומתי.
   סדר פעולותסיון נבות 18:34 26/12/2010
שלום טל ומזל טוב לרגל הלידה,

התחושה של "משהו בין השפתיים" יכולה להתאים למצב של צניחה של אחד (או יותר) מאיברי האגן, דבר די שכיח אחרי מצב של הריון ולידה. מה לעשות? - קודם כל, לא להתייאש, ולקחת בחשבון שכרגע את זמן קצר מאוד אחרי הלידה, מה שאומר שכל הרקמות בגוף עדיין ספוגות בהורמוני ההריון, מה שהופך את הרקמות לגמישות יותר, ולכן, הנטייה לצניחה ולחולשה גם "מבלי" טראומת הלידה שעברה על המקום... - במילים אחרות: מבחינת הרקמות, הן כרגע מתאוששות ויקח להן עוד כ-4-6 חודשים של החלמה. מה שחשוב בינתיים הוא להימנע ממצבים של לחיצה בשירותים ומאמצים אחרים אשר יגבירו את העומס על רצפת האגן. אם את יודעת כיצד לבצע כיווצים של רצפת האגן בצעי אותם כבר בשגרת יומך, ובתום שישה שבועות מומלץ להגיע לשיקום פיזיותרפי של רצפת האגן (ניתן למצוא היום בכל קופת חולים), שם תלמדי בצורה מסודרת כיצד לחזק את רצפת האגן וכיצד לתזמן את פעולתה נכון יחד עם שרירי דופן הבטן.

שתהיה לך התאוששות קלה ומהירה,

סיון נבות,
מומחית בפיזיותרפיה של רצפת האגן (נשים וגברים)
www.physiotherapy.co.il
   תודה, הרגעת אותיטל 00:03 29/12/2010




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו