צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום רצפת האגן
מנהל/ת הפורום: סיון נבות
  כאב בסימפסיס פוביסמיה 14:27 06/01/2011
שלום סיון!

אני בשבוע 29 ולאחרונה החלו ניצנים של כאב בסימפסיס פוביס. לא משהו שמפריע לי בינתיים אבל אני יודעת שזה עלול להחמיר עם התקדמות ההריון.
אני עושה די הרבה פעילות גופנית מתונה שמתאימה להריון (פילאטיס, וואטסו, יוגה וכו').

האם ישנם דברים שאני יכולה לעשות על מנת להפחית החמרה פוטנציאלית? לדוגמה, להמנע מפיסוק רחב?

תודה!
   כאבים בסימפיסיס פוביססיון נבות 23:54 07/01/2011
שלום מיה,

מעתיקה לך לכאן תשובה שנתתי בעבר בעניין כאבים במפרקי האגן:
מקור הכאב הוא בגמישות יתר במפרקי האגן הנגרמת בשל הורמוני ההריון (רלקסין ופרוגסטרון) שתפקידם לרכך את כל רקמות הגוף כדי לאפשר את "הכלת" ההריון (הכל נדחק לצדדים, הרקמות נמתחות וכד') הללו (שאינם מבדילים בין רקמות החיבור של הבטן, או הרצועות המייצבות את הקרסול...) מרככים גם את מפרקי האגן (מתוך כוונה טובה...כי אז האגן יכול להגדיל את היקפו בשעת הלידה ולאפשר יותר מרחב לראש העובר). הכאב הזה מאוד שכיח בקרב נשים הרות, אפילו ממש מתחילת ההריון (כי ההורמונים מופרשים ממש מתחילתו).
אין לכך השלכות על מהלך הלידה, פרט לעובדה שלפעמים יש יותר רגישות אחרי הלידה, אבל זה מחלים לאט אחרי הלידה.
מה לעשות?
1. יש טכניקות לטיפול במפרקי האגן עוד בזמן ההריון (זהו טיפול שמתבצע באופן פרטני), טכניקות אלו באות לעודד את המערכת השרירית התומכת במפרקי האגן, ויכולות להביא להקלה משמעותית.
2. אפשר להיעזר ב"חגורת אגן" (ל-א חגורת הריון, חגורת אגן זה משהו אחר), אבל הבעיה היא שאין להשיג כאלו בארץ אלא רק דרך האינטרנט, וברוב המקרים עד שזה מגיע האישה כבר יולדת...(כי עד שהגיעה מלכתחילה לטיפול היא כבר בשבוע מתקדם).
3. להימנע (ככל שניתן) מפעולות המערבות גזירה על מפרקי האגן - פעולות כאלו הן פעולות בהן רגל אחת פה ואחת שם - למשל כמו בעליית מדרגות. וטיפ אחרון - לישון עם כרית בין הרגליים - זה גם מוריד מהעומס על מפרקי האגן.

המשך הריון קל,

סיון נבות,
מומחית בפיזיותרפיה לרצפת האגן (נשים וגברים)
www.physiotherapy.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו