צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום רצפת האגן
מנהל/ת הפורום: סיון נבות
  כאבים שנה אחרי לידהנעם 22:03 20/04/2011
שלום לך.
אני כמעט שנה אחרי לידה שנייה. שתי הלידות תקינות ועם התאוששות טובה. בשתיהן טחורים קלים שעברו מספר שבועות אחרי הלידה ללא טיפול.
אולם, מאז הלידה אני סובלת מכאבים בנרתיק, בייחוד בעת קיום יחסי מין. אני מרגישה בליטה סביב פי הטבעת, לא משהו שבולט החוצה אלא כאילו כל פי הטבעת ניצב על גבעה ונדחף מבפנים, ושאולי זה יוצר איזה מתיחה של הנרתיק ולכן כואב לי.
הייתי כבר מספר פעמים אצל רופאי נשים שלא ממש עניין אותם "תחזרי בעוד שלושה חודשים אם עדיין כואב", או "תמרחי קרם גוף" היו התגובות.
אני מיואשת. לאן לפנות ומה לעשות?!
תודה!
   כאבים נרתיקיים לאחר לידהסיון נבות 00:40 21/04/2011
שלום נעם,

כאבים נרתיקיים אחרי לידה (גם זמן רב אחריה) יכולים לנבוע מהצטלקות בעייתית (הידבקויות) או כאבים בשרירים או ברקמות אחרות ברצפת האגן או באגן עצמו כתוצאה מהמתיחה שעוברות הרקמות במהלך ההריון והלידה.

מה לעשות? יש בהחלט מה לעשות, וזה לפנות בהקדם לפיזיותרפיסטית של רצפת האגן (ניתן למצוא כיום בכל קופת חולים, בכל הארץ) במסגרת הטיפול, מבוצע טיפול ידני ברקמות רצפת האגן, על מנת לשחררן ולאפשר תפקוד מיטבי של המקום ללא כאב.

בריאות שלמה,

סיון נבות,
מומחית בפיזיותרפיה לרצפת האגן
www.physiotherapy.co.il
   תודה על התשובה ושאלת המשךנעם 08:39 21/04/2011
שלום סיון ותודה על תשובתך המהירה.
שאלת המשך, אם יותר לי:
האם היית ממליצה לי להגיע לפרוקטולוג בשל התיאור שתיארתי על הבליטה סביב פי הטבעת, או שפיזיותרפיסטית של רצפת האגן תדע לסייע לי גם בזה?
   האם לפנות גם לפרוקטולוג?סיון נבות 01:09 22/04/2011
שלום נעם,

תמיד כדאי לקבל גם חוו"ד של רופא, אך במקרה הזה, זה יכול להיעשות במקביל לטיפול הפיזיותרפי. -הכוונה היא שאפשר להתחיל בטיפול הפיזיותרפי ברקמות הכואבות ובמקביל להיוועץ ברופא לעניין זה.

סיון נבות,
מומחית בפיזיותרפיה לרצפת האגן (נשים וגברים)
www.physiotherapy.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו