צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום רצפת האגן
מנהל/ת הפורום: סיון נבות
  צניחת רחםענת 10:02 05/05/2011
כבר לפני כמה שנים הרגשתי שהשרירים שלי ברצפת האגן לא ממש חזקים. לפני שנתיים הרופאה שלחה אותי לעשות פיזיותרפיה מיוחדת לנושא, ולצערי לא התמדתיוהקפדתי להמשיך בבית עם התרגילים.
לאחרונה, בעקבות מאמץ פיזי קשה (סחבתי דברים) הרגשתי שיש לי צניחה של הרחם. הרופאה אישרה את התחושות שלי. היא אמרה שלדעתה הוא יחזור למקום אם אני אקפיד ללכת עם חגורת בטן ולהתעמל בשיטת פאולה. קבעתי עם מורה להתעמלות בשיטה, ואני הולכת עם תחתון מחטב.
האם באמת רחם יכול לחזור למקום אחרי צניחה?
האם יש חגורת בטן ייעודית לנושא הזה? (בחנות ראיתי רק חגורה שנלבשת על הבטן עצמה ולא על הבטן התחתונה, כך שאני לא מבינה במה זה יכול להועיל)
יש דברים נוספים שאני יכולה לעשות כדילשפר את המצב עכשיו? (למשל, בזמנו הפיזיותרפיסיטית נתנה לי תרגילים של כיווץ הנרתיק בשכיבה)
   צניחת רחםסיון נבות 00:34 09/05/2011
שלום ענת,

לדעתי, כדאי שתחזרי אל הפיזיותרפיסטית המטפלת שלך, משום שכדי להעריך את היכולת השרירית שלך ולבחון האם את מבצעת את הכיווץ כנדרש יש צורך לבצע בדיקה פנימית (מה שלא מבוצע כאשר את מתעמלת במסגרת פאולה - לעניין זה פאולה יכולה לשמש כפעילות משלימה אחרי פיזיותרפיה).

לגבי חגורת הבטן - במצב שבו יש כבר צניחה קיימת, לא מומלץ ללכת עם מחטב או חגורת בטן משום שהם יגבירו את הלחץ כלפי מטה - עדיף ללמוד את התרגול הנכון בו את משלבת כיווץ של רצפת האגן יחד עם עבודה נכונה של שרירי הבטן והסרעפת ובכך מפעילה את שרירי מערכת היציבה שלך בצורה המיטבית.

בריאות שלמה,

סיון נבות,
מומחית בפיזיותרפיה לרצפת האגן
www.physiotherapy.co.il
   תודה רבהענת 10:47 11/05/2011




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו