צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום רצפת האגן
מנהל/ת הפורום: סיון נבות
  שרירי הבטןשושי 14:30 26/05/2011
שלום,
אני שנה אחרי לידה, קרע דרגה 4.
במהלך השנה ביקרתי אצל פיזיוטרפיסטית לרצפת אגן, 6 פעמים. בגדול היא טוענת שהשריר בסדר, ולשמחתי אין לי בריחת צואה וגם לא דליפת שתן.
אם כך רציתי לשאול מס' שאלות:
הראשונה- אני סובלת מהטן שלא "נכנסה" מאז הלידה, זה ממש מציק לי. שאלתי- אילו תרגילים מומלץ לעשות, כאלה שלא מעבירים את הלחץ לרצפת האגן (מקווה שהובנתי)
השניה- האם אירובי יכול להזיק? ואם כן מהי בדיוק הבעייתיות- הקפיצות למשל?
השלישית- מה ניתן לעשות, אם בכלל, להקל על לחץ שאני מרגישה להוציא גזים (זו לא נראה לי בריחת גזים מכיוון שאני מצליחה לשלוט בזה, אך לפעמים יש תחושה שאני כל הזמן צריכה "לשחרר", נאמר לי שזה מעין שלב מתחת לבריחת גזים, האמנם?) כאמור, אם יש משהו שיכול לסייע, אשמח לשמוע.

תודה רבה מראש!
   שנה אחרי קרע בדרגה 4סיון נבות 23:53 29/05/2011
שלום שושי,

שיקום של דופן הבטן הוא חלק בלתי נפרד מן השיקום של רצפת האגן ויש לעשותם במקביל. לא ברור לי מדוע זה לא נעשה במסגרת הטיפול בך - ולכן כדאי שתפני אל הפיזיותרפיסטית המטפלת בך כדי להתייחס גם לעניין זה.

מתוך אותו עניין - אין לי מה להמליץ על "תרגילים" כלשהם, משום שהדבר תלוי בתפקוד דופן הבטן ורצפת האגן והתזמון ביניהם - התרגול, לפיכך, אמור להתאים לרמת היכולת שלך ואין "מתכון כללי"

לא הצלחתי להבין את שאלתך השלישית - האם התכוונת לקושי לשחרר גזים? תכיפות במתן גזים? אנא הסבירי שנית...


בריאות שלמה,

סיון נבות,
מומחית בפיזיותרפיה לרצפת האגן
www.physiotherapy.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו