צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום רצפת האגן
מנהל/ת הפורום: סיון נבות
  צניחת רחםסיגל 18:30 03/10/2011
אני בת 37 וללא הריונות בעברי (כן מתכננת בעתיד) בחדשים האחרונים התגלתה אצלי צניחת רחם בדרגה 2. נאמר לי שזה נדיר לגילי וללא הריונות. בשנה וחצי האחרונות הורדתי מעל 40 קילו וכעת אני במשקל תקין. אני סובלת גם מעצירות מאוד קשה (מטופלת אצל נטורופת וע"י תוספים מקילי עצירות) ייתכן מאוד שהגורם לזה הוא השילוב של עצירות מאוד קשה וממושכת שאני עדיין מנסה להיפטר ממנה ומשקל עודף בעברי שאולי דחק ברצפת האגן. אני גם מטופלת אצל פיזיוטרפיסטית של רצפת האגן כבר מס' חודשים.

הייתי אצל כמה רופאים, בהם אורוגיניקולוגיים והמליצו לי על ניתוח להכנסת רשת תומכת. אני לא בטוחה אם זה כדאי לעשות את זה לפני הריון, מה הסכנה להיכנס להריון עם צניחה ברמה שיש לי? אני גם התחלתי להשתמש בטבעת פיסרי עם תמיכה. האם זה לא אמור להספיק ולהחליף את הצורך בניתוח?

בתחושה שלי נוסף לזה גם הכובד של העור העודף שנשאר לי בבטן. אני ממש מרגישה שבהתקף של כאב מה שעוזר לי זה להרים מעט בעזרת היד את הבטן וזה מקל עליי מיידית. האם בפלסטיקה לא אוכל לפתור את הבעיה? או שמא שילוב של שני הניתוחים?
בעיקר מה שאני רוצה זה לדבר עם נשים שעברו ניתוח כזה ותוכלנה לספר לי על הניתוח, מה עלי לדעת לפני זה, זמן החלמה
רופאים מומלצים וכו'..

אני מאוד מבולבלת כרגע עם הרבה שאלות וחוסר ידע. זה ממש נחת עלי משום מקום וגורם לי הרבה מאוד תסכול ופחד לגבי הריונות ולידות עתידיים..
אשמח ביותר אם גם את תוכלי לייעץ לי, כל מידע כרגע הוא נכס עבורי.

סליחה על האורך של השאלה/בקשת עזרה
   טבעת תמיכה פיסריסיגל 22:36 04/10/2011
בהמשך לשאלתי (וסליחה על החפירה..)

לפני שלושה ימים הוכנסה לי ע"י רופאה (לא הצלחתי לבד) טבעת פיסרי עם תמיכה כדי לתמוך בצוואר הרחם ולמנוע ממנו המשך צניחה.
היום החלו לי מיחושים וכאבים (לא קשים) ברחם, מעין התכווצויות קטנות ותחושות שיש לפעמים לפני ווסת. אני לא אמורה לקבל ווסת בזמן זה של החודש (אלא בעוד כ11 יום) ואצלי זה מאוד מסודר..
שאלתי היא האם זה נורמלי לחוש את הכאבים האלו או שמא זה דורש בדיקה נוספת עם מומחה?

שאלה שניה באותו עניין - האם הטבעת מחלישה באיזה שהוא אופן את השרירים ברצפת האגן?

תודה רבה על הפורום, זה מאוד תורם שיש מקום כזה..

סיגל
   צניחת רחםסיון נבות 11:05 06/10/2011
שלום סיגל,

אכן עניין מעט מורכב, אך ננסה לעשות סדר: קודם כל ההסתכלות על רצפת האגן חייבת לבוא תמיד לצד הסתכלות על דופן הבטן והתפקוד הסרעפתי שלך, שלהם יש תפקיד דרמטי ביצירת ה"ואקום" שמעלה את איברי הבטן והאגן למעלה. אם במסגרת התרגול שלך אין התייחסות לכל המרכיבים שציינתי, לא תצליחי לראות שינוי מהותי במצבך.

לגבי פסארי - הפסארי יושבת מעל שרירי רצפת האגן והיא באה לתמוך בצניחת האיברים (עקב רקמות חיבור שעברו מתיחת יתר) ואין לנוכחותה קשר להחלשת השרירים. מה שכן, חשוב לבדוק שהיא מותאמת היטב ואינה יוצרת נקודות לחץ, וכן שאינה מפריעה להתרוקנויות. (את מנח הפסארי אמור לבדוק הרופא המטפל).

לגבי הכנסת רשת תומכת - אם מבוצע שיקום טוב של רצפת האגן ודופן הבטן וכן את מצליחה להסתדר היטב עם פסארי טובה, לדעתי אין מה למהר לניתוח, במיוחד אם יש עוד הריונות על הפרק. אוסיף ואומר, כמעט באותה נשימה, שיש בעייתיות גדולה בייעוץ "אינטרנטי" והיא שלא רואים את הפציינט... ההחלטה אם לגשת לפתרון ניתוחי או לא מורכבת מהרבה מאוד נתונים, בין היתר גם של הבדיקה הקלינית שלך, ולא נכון להמליץ כך סתם מבלי לראות את התמונה בשלמותה. נסי להיוועץ על כך גם עם הפיזיותרפיסטית המטפלת בך ולשמוע את דעתה בעניין, בתור מי שמכירה את הנתונים שלך.

מאחלת לך שנה טובה והרבה בריאות,

סיון נבות,
מומחית בפיזיותרפיה לרצפת האגן (נשים וגברים)
www.physiotherapy.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו