צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום רצפת האגן
מנהל/ת הפורום: סיון נבות
  שיקום ריצפת אגןאושרית 08:52 10/11/2011
שלום,
אני שלושה חודשים אחרי לידה (לידה שניה). ביום יום אין לי בעיות מיוחדות, אך לאחרונה נרשמתי לחדר כושר וכשאני מבצעת פעילות אירובית ממושכת הכוללת קפיצות, ישנה מעט בריחת שתן.
האם עלי לפנות למישהו מקצועי או שזה יעבור ותרגילי רצפת אגן (כמו התאפקות) מספיקים כך שבמשך הזמן רצפת האגן תתחזק?
תודה רבה,
אושרית
   האם לפנות לאיש מקצועסיון נבות 23:45 10/11/2011
שלום אושרית,

את מתארת מצב של דליפת שתן על רקע חולשה של שרירי רצפת האגן. במצב כזה אני ממליצה תמיד להגיע לאשת מקצוע ולא להסתפק רק בתרגול ביתי, משום שאחת הבעיות הנלוות בדרך כלל לרצפת אגן לקויה, היא קואורדינציה לקויה בין רצפת האגן-שרירי דופן הבטן והסרעפת, דבר שמאוד קשה להתגבר עליו בתרגול ביתי פשוט ללא הדרכה.

בנוסף, ממליצה לך להימנע כרגע מפעילות גופנית מאמצת (במיוחד קפיצות או מאמצים כנד משקולות וכיוב') עד שתשקמי את אותה יחידה מייצבת של רצפת-אגן -סרעפת-דופן בטן

בריאות שלמה,

סיון נבות,
מומחית בפיזיותרפיה לרצפת האגן (נשים וגברים)
www.physiotherapy.co.il
   בחירת פעילות מתאימה אחרי לידהאפרת 21:45 20/11/2011
שלום אושרית
כמדריכת התעמלות אחרי לידה אני ממליצה לך להירשם לשיעורי התעמלות מותאמים לנשים אחרי לידה עם מדריכה המוסמכת לכך כי בחדר כושר ללא הנחייה אישית מתאימה ומוסמכת את יכולה להזיק יותר מלהועיל. בשלבים הראשונים לאחר לידה יש לעבוד באופן הדרגתי ובהתמדה על השרירים הפנימיים של קרקעית האגן והרחב הבטני התומך בשרירי קרקעית האגן ורק כשמושגת שליטה לאורך זמן בשרירים הנ"ל ניתן להתחיל בהדרגה ובשילוב איתם לעבוד על שרירים ברובד החיצוני ( ישר בטני ואלכסונים), ואת הקפיצות באמת תשאירי לשלב מאוחר אף יותר או יותר נכון תלוי אינדיבידואלית ברמת השליטה המושגת בשרירים הפנימיים. וכן לפנות לאיש מקצוע גם בהדרכת ההתעמלות לאחר לידה וגם אם הדליפה נמשכת למרפאה אורוגניקולוגית. מניסיון על הדליפות הקלות ניתן להתגבר ולתחזק בעזרת תרגול.




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו