צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום רצפת האגן
מנהל/ת הפורום: סיון נבות
  התלבטות לפני לידה שלישיתנטע שם בדוי 17:35 06/06/2007
שלום סיון,
אני בסוף שנות השלושים שלי וגם בסוף הריוני השלישי, ואחרי שתי לידות מאוד לא קלות ובעיקר מאוד ארוכות.
הלידה האחרונה הותירה אותי עם צניחה מדרגה ראשונה ולצערי הגעתי מאוחר מדי לפיזיוטרפיסטית של רצפת האגן ולכן הנזק הוא תמידי, גם אם קל יחסית.
במהלך ההריון הנוכחי סבלתי מחולשה הולכת וגוברת של רצפת האגן שבאה לידי ביטוי בבריחות שתן קלות ובתחושה של איבוד שליטה כללית.
אני מאוד מאוד מתלבטת באשר ללידה המתקרבת והולכת ואשמח לקבל חוות דעת.
הרופא אצלו אני נמצאת במעקב הריון ממליץ על ניתוח קיסרי יזום כדי למנוע החמרה של המצב הרעוע, על אף שלא בדק אותי בדיקה וגינלית כבר מעל לשנה.
האם יש דרך לבדוק אותי כרגע ולקבל המלצה חד משמעית? אם כן - למי עלי לפנות?
תודה
   צניחה בדרגה ראשונה - לנטע שם בדויסיון נבות, פיזיותרפיסטית 17:07 08/06/2007
שלום נטע,

כתובת טובה לקבל ייעוץ שכזה יכולה להיות היחידה לרצפת האגן של בי"ח תל-השומר (נמצאת בתוך המרפאה הגסטרואנטרולוגית). הגורם החשוב ביותר שיש לבררו לפני קבלת החלטה שכזו, היא מה מידת הנזק שכבר קיים: אמנם פירטת שיש צניחה בדרגה 1 אבל זה מידע מועט מידי - רק לידיעתך, יש נשים רבות שחיות עם צניחה בדרגה כזו ואפילו לא יודעות על כך... מה שיותר חשוב ורלוונטי זה האם היתה פגיעה עצבית ומה מצב רקמות החיבור באזור. לסיכום - מה שאני מנסה לומר הוא, שיש מס' גורמים שנלקחים בחשבון, וזה סוג הדברים שעושים בקליניקה כמו זו שהמלצתי עליה.

שיהיה בהצלחה,

סיון נבות, פיזיותרפיסטית
   תודה, סיוון, האם מבצעים בדיקות כאלו בחודש התשיעי?נטע שם בדוי 13:13 09/06/2007
והאם יש יחידה כזו באיכילוב/ליס? כי לשם אני מופנית כרגע ממילא להתייעצות במרפאת נשים לקראת ניתוח קיסרי.
שוב תודה.
אגב, האבחנה של צניחה מדרגה 1 היא של פיזיוטרפיסטית מומחית לשיקום רצפת האגן אצלה הייתי בטיפול לפני חמש שנים. היא גם זו שאבחנה שהמצב בלתי הפיך.
   הי סיוןגילי אבישי 23:26 09/06/2007
מצטרפת לשאלה של נטע,נתקלתי כאן בירושלים במצב דומה,אשה בתשיעי שדיברה טלפונית עם אחת הפיזיוטרפסטיות המנוסות בשיקום רצפת אגן וזו אמרה לה שאי אפשר בתשיעי להעריך את המצב ומידת הנזק,האמנם ואם כן מה עושים?
   המשך ההתלבטות...סיון נבות, פיזיותרפיסטית 22:10 10/06/2007
שלום לנטע פעם שניה,

אכן יש יחידה גם בבי"ח איכילוב (לא יודעת למה פרח מזכרוני כשכתבתי לך) בהחלט כדאי להתעקש ולבקש להגיע ולקבל את חוות דעתם.

בהצלחה בכל מקרה,

סיון נבות
   המשך ההתלבטות...סיון נבות, פיזיותרפיסטית 22:10 10/06/2007
שלום לנטע פעם שניה,

אכן יש יחידה גם בבי"ח איכילוב (לא יודעת למה פרח מזכרוני כשכתבתי לך) בהחלט כדאי להתעקש ולבקש להגיע ולקבל את חוות דעתם.

בהצלחה בכל מקרה,

סיון נבות
   האמנם? ומה עושים...סיון נבות, פיזיותרפיסטית 22:27 10/06/2007
שלום גילי,

יהיה זה חוסר הגינות מצידי לחלוק על דבריה של קולגה, ולו רק משום שנראה לי שדבריה לא הובנו כהלכה, והתשובה שהיא נתנה תהיה זהה, בעצם, לתשובה שאתן אני. אנסה לעשות סדר בדברים:

בחודש תשיעי ישנה מעין "צניחה פיזיולוגית" מעצם כובדו של ההריון והלחץ המוטל על רצפת האגן. לכן, כשבודקים אישה הרה בחודש תשיעי, אנו יכולים לראות תמונה קלינית של "צניחה", אבל אחרי הלידה לא מחייב שנראה אותו דבר (כמובן, מס' חודשים אחרי לידה).לפיכך: להעריך את מידת הצניחה אי אפשר.

אבל.. אפשר להעריך את מידת התפקוד השרירי, את התחושה, ואפשר להעריך ע"י אולטראסאונד של רצפת האגן שמבוצע ע"י רופא מומחה את מצב הסוגרים של פי הטבעת (להם החשש הכי גדול). ובנוסף על כל זה - גם אם הכל "בסדר" אפשר לפחות להדריך את האישה להתנהלות נכונה בלידה (כל עקרונות הלידה הפיזיולוגית) על מנת להבטיח מינימום נזק.

לסיכום כללי: אז מה עושים? - שוב, תלוי במקרה, בהיסטוריה המיילדותית והנזקים שנשארו בעקבות לידות קודמות, מה המצב כיום (האם יש סימפטומים), מה התכנית המיילדותית העתידית של האישה (האם זה ילד שלישי ואחרון או זה שלישי מתוך 15 מתוכננים...וכו') - כל אלו ועוד תורמים לשיקול הכללי וגם בסופו של דבר - האישה היא זו העושה את הבחירה (כי גם לניתוח קיסרי יש את הסיכונים שלו, כידוע)... בקיצור- אני דבקה בהמלצה שהמלצתי כאן למעלה - לפנות ליחידה רב תחומית של רצפת האגן.

מקווה שהובנתי חרף ערימות הטקסט.

סיון נבות
   תודהנטע שם בדוי 11:48 13/06/2007
   הובנת בהחלט!גילי אבישי 18:42 14/06/2007
גם לי זה נראה מוזר אבל אני לא מהתחום אז...
תודות מרובות על הפרוט וכו.אני אעביר הלאה.




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו