צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום רצפת האגן
מנהל/ת הפורום: סיון נבות
  צניחה של שלפוחית השתן ולידה קרבהלונה 21:24 28/12/2011
שלום רב
לפני כשנתיים וחצי ילדתי את בני הראשון בניתוח חירום לאחר שלב לחיצות ארוך. בערך כחצי שנה לאחר הלידה פניתי אל רופאת הנשים לאור תחושה מוזרה במישוש הנרתיק בעמדת כריעה והיא הסבירה לי שזוהיא שלפוחית השתן שצנחה. חשוב לציין שאיני חשה בתופעות כגון דליפת שתן.
כיום אני נמצאת בחודש שמיני להריון השני, מעוניינת מאד בלידה טבעית, אך מפחדת שעלול להווצר עוד נזק לרצפת האגן.

האם במקרה כזה מומלץ ללדת בניתוח קיסרי? עם איזה איש מקצוע עלי להתייעץ? רופאת הנשים הנוכחית שלי אמרה שאין טעם לבדוק את רצפת האגן במהלך ההריון ושגם ניתוח קיסרי עלול לגרום לצניחת האיברים...האם זה נכון?

תודה מראש
וכל טוב
   איך ללדת?סיון נבות 23:22 04/01/2012
שלום לונה,

אכן לא שאלה פשוטה, והתשובה לעולם אינה חד-משמעית, והשיקולים הם רבים - בין היתר צריך לקחת בחשבון את ההיסטוריה לפני ההריון (כפי הנראה צניחה בדרגה מסוימת), הערכת המשקל של העובר הנוכחי, מה מצב רצפת האגן נכון להיום (נכון שיש מצב של צניחה פיזיולוגית בסוף ההריון, אך השאלה מה מצב השרירים) ושיקולים דומים. ממליצה לך להיוועץ ברופאה שלך (המודעת להיסטוריה שלך), עם פיזיותרפיסטית של רצפת האגן (שתעמוד על מצבה של רצפת האגן כעת) ואולי שווה גם לברר מול מיילדת \ פסיכולוג \ תומך לידה וכיוב' מהן תחושותיך לגבי כל אחת מן האפשרויות (לידה רגילה או קיסרי) ולשקול את הבעד והנגד. בסופו של דבר ההחלטה איך ללדת היא שלך, וחשוב שתקבלי אותה ממקום של ידע ובחירה שלמה.

מאחלת לך המשך הריון קל ולידה קלה (בכל דרך שתבחרי),

סיון נבות,
מומחית בפיזיותרפיה לרצפת האגן (נשים וגברים)
www.physiotherapy.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו