צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום רצפת האגן
מנהל/ת הפורום: סיון נבות
  לחץ וכאב בעת התאפקות ומתן צואה לאחר לידהורד 13:33 07/01/2012
שלום רב
אני שבועיים וחצי אחרי לידה עם חתך ,לידה קודמת מלקחיים שבבדיקת US הראו חולשה של שרירי רצפת אגן והומלץ על פזיותרפיה לרצפת אגן שלא התמדתי בתרגילים.
היום שבועיים לאחר הלידה הנוכחית יש בעת התאפקות לפני מתן צואה כאבים ולחץ בפי הטבעת וגם בעת מתן צואה,כמו כן הצואה שלי קשה.
יש לי מספר שאלות:
האם קשור לרצפת האגן ?
האם בשלב כזה יש מקום עדיין לשיפור כחלק מהחלמה לאחר לידה או להתחיל טיפול?
למי לפנות? לרופאת נשים? יש לי תור בתום משכב לידה להקדים?
האם ייתכן שמדובר בטחורים?
תודה מראש
   לחץ וכאב בעת התאפקות סיון נבות 16:27 11/01/2012
שלום ורד ומזל טוב לרגל הלידה,

אני משרשרת את התשובות שלי בהמשך לשאלותיך:

האם קשור לרצפת האגן ? - בהחלט. יתכן שעקב הטראומה שעבר השריר במהלך הלידה הוא כאוב או תפוס ומכאן הכאבים. בנוסף - ההריון והלידה גורמים להחלשה של רצפת האגן ומכאן יתכנו הקשיים בהתאפקות.
האם בשלב כזה יש מקום עדיין לשיפור כחלק מהחלמה לאחר לידה או להתחיל טיפול? - למרות שרוב הסיכויים שתהיה הטבה מסויימת עם הזמן, כדאי להגיע לטיפול.
למי לפנות? לרופאת נשים? יש לי תור בתום משכב לידה להקדים?
האם ייתכן שמדובר בטחורים? - בענייני רצפת אגן אחורית עדיף להגיע למישהו שזו מומחיותו (זה בדרך כלל גסטרואנטרולוג מומחה לרצפת אגן אחורית או פרוקטולוג מומחה לרצפת אגן אחורית). לגבי הצואה הקשה - כדאי להקפיד על שתיה נאותה ואם עדיין המצב נותר כך, להיעזר בסיבים או במרככי צואה אחרים - העיקר להימנע מלחיצות וממאמצים בשירותים אשר גורמים נזק לרצפת האגן.

שתהיה התאוששות מהירה,

סיון נבות,
מומחית בפיזיותרפיה לרצפת האגן (נשים וגברים)
www.physiotherapy.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו