צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום רצפת האגן
מנהל/ת הפורום: סיון נבות
  שאלה ליאתליאת 22:27 25/10/2007
שלום תודה על תשובתך כתבת לי שיש הרבה גנטיקה בריקמות חיבור שבגוף אם הייתי עוסקת בספורט יתכן וזה לא היה קורה סך הכל לידה שניה בהתחלה הייתי בשוק עכשיו אני מתחילה לקבל את זה שקיר של הנרתיק צנח קצת זאת צניחה קלה כמו שהרופא הסביר לי אני מפחדת לקיים יחסי מין שזה לא יחמיר מה דעתך הרופא שלי אמר לי שאם אני רוצה עוד לידה אז כדאי להשאיר את זה ככה זה רק אסטטי ולא מפריע לכלום ולא מזיק ואחר כך אפשר לתקן לחתוך ולתפור נשמע מפחיד אני גם לאחרונה סובלת מעצירות קשה אין קשר בין הנרתיק לטוסיק נכון או שיש לי עצירות בגלל צניחת הקיר ורציתי לשאול גם אם אין קשר למיילדת ולמה שקרה כי הרגשתי שהיא הגזימה בחיטוטים שלה בי גם קרעים שיטחיים היו לי למה בלידה הראשונה ילדתי תינוק יותר גדול ב500 גרם ולא היו לי קרעים את שמה לב כמה אני שואלת ואני רוצה לדעת למה זה קרה כמו שכתבת אולי גנטיקה את שמעת על עוד נשים שקרה להם שקיר מהנרתיק צנח אז מה אלה שיולדות 5 ילדים מוזר לי אני לא הייתי בכלל מודעת שדברים כאלו יכולים לקרות בלידה כי בלידה הראשונה לא קרה לי כלום חוץ מהתפרים שהמיילדת עשתה לי אודה לך בתשובה ליאת וסליחה על הכאב ראש שאני עושה לךעם השאלות שלי .
   תשובות לליאתסיון נבות, פיזיותרפיסטית 19:00 30/10/2007
ליאת יקרה,

הכתיבה שלך שוטפת וצפופה... אנסה לעשות קצת סדר, כמיטב יכולתי;

אורוגינקולוג - רופא גינקולוג עם מומחיות על בנושא רצפת האגן - צניחות איברי האגן, דליפות שתן וכיוב'

רקמות חיבור וגנטיקה - איכותן של רקמות החיבור בגופנו מוכתבת בקוד הגנטי (בדיוק כמו שמוכתבים צבע העיניים והשיער, ועד כמה נהייה גמישים) לכן אין קשר בין עשיית ספורט לגנטיקה - כי דרך ספורט אי אפשר להשפיע על משהו שמוכתב גנטית.
ולמה יש כאלו שיולדות חמישה ילדים בלי שום חתך וכאלו שנחתכות בלידה ראשונה? - בין היתר על הרקע הזה.

יחסי מין במצב של צניחה - אם הרופא לא אסר עליך (ובד"כ הם לא אוסרים), אין שום סיבה לא לקיים יחסי מין - נהפוך הוא: חדירת הפין לנרתיק עושה רדוקציה (=החזרה למקום) של הצניחה, ובכלל פעילות מינית מזרימה דם לרקמות רצפת האגן וכך שומרת אותן רעננות ומפעילה את שרירי רצפת האגן.

עצירות - לעצירות יכולות להיות סיבות מגוונות - החל בתזונה לא תקינה וכן...גם צניחות מסויימות של איברי האגן יכולות לגרום לעצירות (חסימתית, במקרה זה), אבל את זה ניתן לברר אחרי תשאול קליני מפורט.

לסיכום - אני חוזרת על ההמלצה שלי מהתשובה הקודמת: פני לטיפול פיזיותרפי פרטני. טיפול כזה יש בכל קופ"ח, ובחלק מקופות החולים אין אפילו השתתפות בעלות הטיפול.
שם תוכלי לקבל הסברים מפורטים אודות בעייתך מן הפיזיותרפיסטית המטפלת, הדרכה וטיפול אישיים המתאימים ספציפית לבעייתך.

בהצלחה,

סיון נבות, פיזיותרפיסטית




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו