צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום רצפת האגן
מנהל/ת הפורום: סיון נבות
  כאבים בפות שיר 12:47 12/02/2012
שלום,
אני בת 30, ילדתי לפני שנתיים וחצי, לידה ראשונה, עם חתך חיץ. מאז הלידה, בזמן הווסת אני סובלת מכאבים בפות (לא בתוך הנרתיק) ביום-יומיים הראשונים של המחזור, כמו מן תחושת לחץ , כאילו שמשהו רוצה לצאת... לאחרונה החלו להופיע כאבים קלים גם ללא קשר לווסת. (אין קשר למגע מיני).אינני נוהגת ללחוץ בזמן היציאות, אבל אם אני צריכה ללחוץ, אז מופיע שוב אותו כאב. ניסיתי קצת תרגילי קגל, אבל איני יכולה להתמיד יותר מעשר פעמים בערך, פשוט לא מצליחה לכווץ לכ"כ הרבה זמן. בזמן הטלת שתן, איני מצליחה לעצור את הזרם, אולי רק בסוף.
האם זה נורמלי לאחר לידה? יש מה לעשות?
תודה
   כאבים בפותסיון נבות 11:35 13/02/2012
שלום שיר,

המצב שאת מתארת אינו "נורמלי" - כי לסבול שנתיים וחצי אחרי לידה מכאבים בפות וכל התחושות שאת מתארת (כולל חוסר יכולת לעצור את זרם השתן) זה לא מצב רגיל (אמנם "לא מתים מזה", אבל בהחלט פוגם באיכות החיים).
יתכן שיש צניחה זו אחרת של אחד מאיברי האגן, או כאב\הידבקות בצלקת נרתיקית יחד עם חולשה של השרירים - בכל אופן אפשר לשער אינסוף השערות, אך אין תחליף לבדיקה מקצועית ולטיפול.
מה לעשות? - לפנות אל הרופא שלך כדי שיבדוק אותך ובהמשך להגיע לטיפול פיזיותרפי אותו ניתן למצוא כיום בכל קופ"ח בכל רחבי הארץ.

בריאות שלמה,

סיון נבות,
מומחית בפיזיותרפיה לרצפת האגן (נשים וגברים)
www.physiotherapy.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו