צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום רצפת האגן
מנהל/ת הפורום: סיון נבות
  בשעת מאמץ: דליפת שתן התחלפה בכאבים בבטן תחתונה?תמי 23:28 05/03/2012
שלום
לפני 10 שנים עברתי ניתוח קיסרי שהחלים מזמן. ( שני ילדים, הראשון בלידה רגילה. בת 47 ובשלב בו המחזור כבר לא סדיר לפני הפסקתו) מזה כשבע שנים אני עושה התעמלות לשרירי בטן - בהתחלה כל יום ולאחרונה כפעמיים בשבוע.- השרירים שם חזקים אם כי בד״כ רפויים. לפני כשנה פניתי לפיזיוטרפיה של ריצפת האגן בעיקבות דליפת שתן במאמץ, ואני עושה את התרגילים בהתמדה כל יום. אבל, בשבוע שבועיים האחרונים כשאני משתעלת או הולכת בבטן אסופה, כואב לי העור בבטן התחתונה, כאילו הקיסרי נימתח יותר מדי ורוצא להקרע. יכול להיות לזה איזה שהוא קשר לאלטרוקסין שהתחלתי לקחת בשבועות האחרונים? האם זו פשוט נקודת החולשה עכשיו כשריצפת האגן חוזקה? מה עושים? ההגיון שלי אומר לחזק יותר את הבטן, אבל זה מפחיד - הקיסרי יכול להפתח אחרי כל כך הרבה שנים?
תודה רבה
תמי

 
   האם יכול להיפתח?סיון נבות 12:00 06/03/2012
שלום תמי,

הקיסרי אינו יכול "להיפתח", אך יתכן שמה שאת מרגישה זו הידבקות פנימית (מצילוק פנימי) בעקבות הקיסרי. הפיזיותרפיסטית המטפלת בך אמורה לתת דעתה לעניין זה ולטפל בזה (ישנן טכניקות עיסוי מיוחדות לצלקות ולהידבקויות שכאלו), וכן גם בשיקום של רצפת האגן אמורה להיות התייחסות לת]פקוד דופן הבטן. ממליצה לך לשוב אל המטפלת שלך ולהעלות את הסוגיה הנ"ל. בכל מקרה, ממליצה לך לתרגל שרירי בטן רק אחרי שהפיזיותרפיסטית שלך בדקה אותך וראתה איך וכיצד את מבצעת (גם ביחס לרצפת האגן).

בריאות שלמה,

סיון נבות,
מומחית בפיזיותרפיה לרצפת האגן (נשים וגברים)
www.physiotherapy.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו