צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום רצפת האגן
מנהל/ת הפורום: סיון נבות
  בריחת שתן וצואה שלא בזמן מאמץ לאחר גרידהאלה 13:24 31/08/2012
שלום רב, אני מאוד זקוקה לעזרתך. אני וסובלת מזה מספר חודשים מדליפת שתן ולעיתים גם מדליפת צואה (מוצקה). בשני המקרים לא מדובר בדליפה בזמן מאמץ.
הבעיה נוצרה לאחר גרידה שעברתי ובעקבותיה אושפזתי לתקופה ארוכה עם חום גבוה ודלקת באגן. במהלך האישפוז עברתי גרידה נוספת. בתחילה היתה לי עצירת שתן מוחלטת - הייתי עם קטטר במשך עשרה ימים. אולם לאחר מכן החלה בעייה קשה של דליפת שתן ברמה היומיומית, ולעתים גם בריחת צואה. מעולם לא סבלתי מבעיות מהסוג הזה. כמו כן, אני במשך שנים מתעמלת בפילאטיס (גם לאחר האישפוז) ולכן אני מאמינה ששרירי רצפת האגן שלי די חזקים. כרגע אני בתחילה של הריון חדש וממש חסרת אונים. איכות החיים שלי ירדה משמעותית ואשמח לדעת למי מומלץ לפנות. אני בקופ"ח מכבי. תודה, אלה.
   בריחת שתן וצואהסיון נבות 23:19 02/09/2012
שלום אלה,

יתכן כי המצב המתמשך של דלקת באגן יצר חולשה קיצונית עד כדי הסימפטומים שאת מתארת. בנוסף, היות ואת בהריון עכשיו, המצב ההורמונלי הוא כזה, המעודד החלשה נוספת ברקמות רצפת האגן, שתלך ותחמיר עם התקדמות ההריון ותוספת הלחץ והמשקל שיבואו.

ממליצה לך להגיע לשיקום פיזיותרפי, משום שעד שלא תיבדקי בצורה מסודרת, אין כל דרך לדעת מה מצב רצפת האגן שלך, והתפקוד שלה הופך חשוב יותר גם בעניין הלידה המתקרבת. בנוסף, ממליצה לך לדאוג לבצע במקביל גם תרבית שתן (דרך רופא המשפחה) לשלול אפשרות של דלקת בדרכי השתן.

בהצלחה ורפואה שלמה,

סיון נבות,
מומחית בפיזיותרפיה לרצפת האגן (נשים וגברים)
www.physiotherapy.co.il
   אלה 07:56 03/09/2012
סיון שלום, תודה רבה על התשובה. האם תוכלי לומר לי לאיזה רופא עלי לגשת. כשהלכתי לאורולוג-גניקולוג נאמר לי שבגלל שאני בהריון לא ניתן לטפל בתופעה. התשובה לא ניראית לי סבירה וגם קיימת בעייה עם צואה. למי עלי ללכת כדי להתחיל בשיקום פיזיותרפי - אני מניחה שאורתופד רגיל לא מטפל בזה. האם ניתן לעשות את הטיפולים דרך הקופה? אני במכבי. תודה רבה, אלה
   למי לפנותסיון נבות 16:35 03/09/2012
אלה שלום,

לא אמורה להיות שום מגבלה לטיפול בזמן הריון (כמובן שלא יבוצע ניתוח בזמן הריון, אך אין כל בעיה לבצע תרגול פיזיותרפי). מי שאמור להפנות הוא אורו-גינקולוג, או רופא הנשים שלך, או פרוקטולוג ומומחה רצפת האגן, או אפילו רופא המשפחה (בחלק מהקופות מאפשרים טיפול עם הפנית רופא משפחה).

את הטיפולים ניתן לעשות דרך הקופה - בררי עם מוקד הקופה היכן המקום הקרוב למקום מגורייך.

רפואה שלמה,

סיון נבות,
מומחית בפיזיותרפיה לרצפת האגן (נשים וגברים)
www.physiotherapy.co.il
   אלה 17:02 03/09/2012
תודה רבה רבה




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו