צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום רצפת האגן
מנהל/ת הפורום: סיון נבות
  סימפליוזיס ורצפת אגןיא 13:14 15/11/2007
בהריון הקודם (הריון שני) סבלתי מתחילת חודש חמישי ועד סוף ההריון מכאבים באזור הירכיים (מתיחת יתר של האזור). הכאבים באו לידי ביטוי לאורך היממה - מעברים, הליכות, פעילויות יומיום בבית וכו'. הכאבים עברו לאחר תקופה מסוימת אחרי הלידה. האם יש קשר בין רצפת האגן לכאבים אלו? האם ניתן למנוע חזרה של תופעה זו בהריון הבא על ידי חיזוק האזור בליווי מקצועי?
   סימפיזיוליזיס ורצפת האגןסיון נבות, פיזיותרפיסטית 23:50 15/11/2007
שלום יא,

סימפיזיוליזיס וכאבים במפרקי האגן מתרחשים בהריון על רקע של תנועתיות יתר במפרקי האגן שנגרמת בשל נוכחות הורמונים המופרשים בזמן ההריון (רלקסין ופרוגסטרון) שתפקידם לרכך את הרצועות ואת רקמות החיבור על מנת לאפשר את "הכלת" ההריון וגם להקל על יציאתו של העובר. לפיכך, הכאבים לא נגרמים בשל רצפת אגן חלשה (שאגב, מושפעת גם היא מאותם הורמונים מרככים+משקל ההריון ההולך וגדל, הגורמים להיחלשותה), אבל...חוסר היציבות הזו במפרקי האגן יכול לעודד כיווץ יתר או חוסר איזון שרירי של רצפת האגן.

-לא ניתן למנוע חזרה של הכאבים, אך ישנן טכניקות טיפול ספציפיות בפיזיותרפיה שעוסקות בדיוק בנושא הזה של מפרקי האגן בהריון ויכולות מאוד להקל.

- בלי קשר, את רצפת האגן צריך תמיד לשמר במצב איתן, קל וחומר בזמן הריון וסביב לידה, וכמובן שאם יודעים על הריון מראש, אז יפה שעה אחת קודם...

בהצלחה!

סיון נבות, פיזיותרפיסטית
www.pelvic-physio.co.il
   תודה על התשובה המפורטתיא 12:32 18/11/2007
כיום (לא בהריון), אני לא סובלת מבריחות שתן וכד', ומשתדלת לזכור לעשות תרגילים לשרירים.
למען הידע שלי - ברור לי שבכל שלבי ההריון כדאי להמשיך עם תרגילי רצפת האגן. מאיזה שלב ניתן התערבות של פיזיותרפיה במידה ומופיעות כאבים באגן, האם מספיק מפגש הדרכה והמשך תרגול עצמאי בבית והאם הקופה משתתפת בהוצאות?
   סימפיזיוליזיס... המשך תשובותסיון נבות, פיזיותרפיסטית 22:37 18/11/2007
שלום יא,

התערבות אפשרית מהרגע שיש כאבים. לפעמים מספיקה אכן רק הדרכה, ולפעמים תספיק רק הדרכה בהתחלה ועוד מפגשים נוספים במקרים של החמרה.
הפיזיותרפיה אמורה להיות בקופה, כך שמן הסתם אמורה להיות השתתפות בהוצאות.

סיון נבות, פיזיותרפיסטית
www.pelvic-physio.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו