צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום רצפת האגן
מנהל/ת הפורום: סיון נבות
  לידה רביעיתמיכל 09:49 28/11/2012
שלום,
אני בסוף הריון רביעי עם חששות לגבי הלידה.
מצטערת מראש על האורך..
בכל שלושת ההריונות הקודמים הגעתי למצב של הריון עודף (ילדתי בין שבועיים לשלושה! שבועות לאחר תאריך הלידה המשוער), הראשונה הסתיימה בקיסרי לאחר זירוז שלא התפתח ללידה.
השניה הסתיימה בלידת ואקום של תינוק במשקל 4 קילו עם חתך ענק וצניחה של שלפוחית השתן בדרגה 2. עשיתי פיזיותרפיה במשך שנה והמצב השתפר מאוד עד שלא הרגשתי את הצניחה יותר.
הלידה השלישית היתה מצויינת יצאתי ללא פגע, נולדה תינוקת במשקל 3700, לא הרגשתי במהלך ההריון או לאחר הלידה צניחה או חולשה משום סוג ברצפת האגן.
עכשיו יש לי עובר זכר עם הערכת משקל גבוהה, אני מעריכה שהוא יהיה בסביבות 4 קילו (מאוד מקווה שלא יותר), והטראומה של הלידה השניה והשיקום הארוך שאחריה צצו פתאום.
בהתחשב בעובדה שעברתי שני הריונות ולידה אחרי הצניחה והיא לא חזרה (לפחות לא ברמה מורגשת והרגשתי אותה טוב מאוד אחרי הלידה השניה) יש סיכוי טוב יותר שהמצב ישאר סטטי גם לאחר לידה זו?
כדאי לי להמנע מהסיכון וללכת על ניתוח קיסרי מראש?
תודה ושוב סליחה על האורך,
מיכל
   האם כדאי?סיון נבות, פיזיותרפיסטית 21:33 29/11/2012
שלום מיכל,

אכן דילמה לא פשוטה, כי גם לעבור ניתוח קיסרי פירושו לקחת סיכונים, וכן פגיעה בדופן הבטן (שתפקודה התקין חשוב לא פחות מתפקוד רצפת האגן ומשפיע ישירות גם עליה), ועוד כיוב'.

האמת היא שמאוד קשה לתת המלצה חד משמעית, כי יש חשיבות גדולה לבדיקה פיזית. אני תמיד ממליצה גם להקשיב לתחושת הבטן שלך לקראת הלידה הזאת (מתוך שאני סוברת שאנחנו יודעים הכי טוב מה נכון עבורנו, יותר מכל רופא או מומחה אחר).

מאחלת לידה קלה, בכל דרך שתבחרי,

סיון נבות,
מומחית בפיזיותרפיה לרצפת האגן(נשים וגברים)
www.physiotherapy.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו