צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום רצפת האגן
מנהל/ת הפורום: סיון נבות
  צניחת אגןיעל 12:53 10/07/2013
שלום סיון. מבקשת את עזרתך או עצתך. אני כיום נמצאת בשבוע 34 להריון הרביעי. לידה ראשונה הייתה רגילה אמנם קשה עם חתך ותפרים. לידה שניה - ניתוח קיסרי, ולידה שלישית לידה רגילה. היום אני סובלת מאוד מכאבים ברצפת האגן והכל נפוח לי שם. גם לאחר ישיבה ממושכת וקימה אני סובלת מכאבים נוראיים. גם בזמן התעטשויות יש לי דליפה שתן ובנוסף כאבים בעת קיום יחסי מין. אני חוששת לקראת הלידה. האם ללכת על קיסרי או לידה רגילה. אני גם הייתי רוצה לדעת האם לאחר הלידה המצב ישתפר או שאני אצטרך טיפול. לא התייעצתי עם אף רופא בינתיים.

אודה על תשובתך.

יעל.
   צניחת אגןסיון נבות, פיזיותרפיסטית 18:33 10/07/2013
שלום יעל,

לפי התיאור שאת מביאה, התרשמתי כי למעשה לא נעשתה מעולם שום עבודה משקמת לגבי רצפת האגן ודופן הבטן. הסיבות לכאבים יכולות להיות גם בשל מתח הרקמות סביב האזורים המצולקים, וכשזה קורה, גם השרירים הסמוכים מגיבים בכיווץ יתר שגורם אף הוא לאי נוחות וכאב. לעניין זה - אפשר בהחלט לטפל (לפחות באופן חלקי) גם בזמן ההריון, ללא קשר לצורת הלידה הסופית - מתוך כך שאם תגיעי במצב של שרירים ורקמות טובים יותר, גם ההתאוששות שלאחר הלידה תהיה קלה יותר.
באשר לבחירת צורת היילוד - דווקא במצב שאת מתארת, נורא חשוב להתרשם ממך קלינית ולא להמליץ רק על סמך התיאורים שלך. לכן אני ממליצה לך להיוועץ בהקדם עם אשת מקצוע בעניין. (ניתן כיום לקבל טיפול פיזיותרפי של רצפת האגן בכל קופת חולים בכל הארץ).

המשך הריון קל ולידה קלה,

סיון נבות,
מומחית בפיזיותרפיה לרצפת האגן (נשים וגברים)
www.physiotherapy.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו