צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום רצפת האגן
מנהל/ת הפורום: סיון נבות
  שיקום רצפת אגן בהריון וסגירת הפרדות שריריםnatali 18:13 01/07/2016
היי, אני בת 27, בהריון הראשון שלי, שבוע 25.. אדם אתלטי מאוד שמתאמן 5 פעמים בשבוע כחלק מאורח חיים של שנים וגם מאמנת אישית. בחודשיים\שלושה האחרונים התחלתי לראותי מעין רווח בבטן שלי כשאני מתאמנת- לדוג' קפיצות-כמו פס רחב אנכי משרירי הרקטוס העליונים עד הטבור. כמו כן ברגע שהתחלתי לעשות תרגילים מסויימים ראיתי כמו משולש או כדור יוצאים החוצה וזה ממש מלחיץ אותי. עשיתי קצת מחקר ובדיקה עצמית וגיליתי שיש לי הפרדות שרירי הבטן ברמה בינונית- רוחב של שתיים וחצי אצבעות מעל הטבור. העניין הוא שלמרות שהפסקתי לעשות את התרגילים שמחמירים את ההפרדות והתחלתי לעבוד קצת על רצפת האגן-אני עדיין רואה את זה יוצא החוצה!!
אני מפחדת שאחרי הלידה יהיה י חור ענק בבטן! שמעתי על מקרים חמורים שבהם האברים יכולים להציץ החוצה! כמו כן-כשהייתי בת שש עשיתי ניתוח לבקע טבורי שהיה לי. האם זה יכול להיות שילוב של השניים ושזה חזר??
אשמח שתרגיעו אותי ואודה להפנייה לפיזיותרפיסטית המתמחה ברצפת אגן באוזר באר שבע שעובדת עם כללית. תודה רבה :)
   היפרדות שרירי הבטן בהריוןסיון נבות, פיזיותרפיסטית 09:10 02/07/2016
שלום natalie,

היפרדות שרירי בטן מתרחשת כתוצאה ממתח רב על רקמת החיבור שבין שרירי הבטן האורכיים, והיא מושפעת מעוצמת הלחץ בתוך חלל הבטן. באופן נורמלי, בחלל הבטן של כולנו מתקיים כל הזמן לחץ חיובי, שהולך ועולה כתלות במשימה הגופנית אותה אנו מבצעים. מי שמייצר את הלחץ הזה אלו שרירי רצפת האגן והבטן, אך מי שצריך לווסת את עוצמתו אלו הם הסרעפת ומיתרי הקול. בין כל הגורמים הנ"ל חייב להתקיים תיאום ותזמון, בכל רגע ורגע נתון, וכאשר מישהו מהרשימה הנ"ל חלש יותר, או מתפקד בצורה לקויה - גם כל האחרים מושפעים ו"סובלים" והתוצר הסופי הוא ניהול לחצים לקוי בחלל הבטן בצורה מוגזמת מה שבא לידי ביטוי בלחץ מוגבר על הדפנות (=החמרת ההיפרדות הבטנית) או על רצפת האגן (=דליפות או צניחות של איברי האגן). לפיכך - מילת המפתח היא תיאום והרמוניה בין הגורמים הנ"ל, ולאו דוקא "תרגיל ספציפי" שאותו "אסור" או "צריך" לעשות - אגב, במקרים רבים, דוקא הניסיון לכווץ את רצפת האגן גורם עליה בלחץ התוך בטני עם הגדלה של המרווח (בדיוק כמו שתיארת שקרה לך) במקום ההיפך.

ממליצה לך להגיע לפיזיותרפיסטית של רצפת האגן שתקדיש התייחסות מיוחדת לעניין דופן הבטן, במיוחד במקרה שלך, שכן זהו המקצוע שלך... רשימת פיזיותרפיסטיות תוכלי למצוא באתר הישראלי לרצפת האגן - www.pelvicfloor.co.il בחלוקה לפי קופות חולים ולפי אזורי הארץ.

בריאות שלמה והמשך הריון קל,

סיון נבות,
מומחית בפיזיותרפיה לרצפת האגן (נשים וגברים)
www.physiotherapy.co.il
www.facebook.com/physiotherapy6




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו