צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום יוגה בהריון ולאחר לידה
מנהל/ת הפורום: מירה ארצי פדן
  תרגילים ביוגהריוןצילה 22:16 01/02/2008
שלום מירה, המורה שלנו ליוגהריון התחלפה, ובשיעור היום המורה המחליפה (לא יודעת אם קבועה או זמנית) עשתה מספר תרגילים, שלמיטב ידיעתי ונסיוני בשני הריונות, אינם מומלצים: האחד, שכיבה על הגב, כשהברכיים אל הבטן (או קצת לצדדים, תלוי בבטן) ומניעים את הברכיים/הרגלים במעגלים לאותו כיוון. אין ספק שזה מפעיל את שרירי הבטן, והמורה שהיתה לנו עד היום היתה מקפידה שנחזיק את הברכיים באמצעות הידיים, כדי להפעיל פחות את הבטן.
שנית, תרגילים של כפיפה קדימה בישיבה, ש"סוגרים" את הבטן; האחד כלפי רגל ישרה, ותרגיל שמאוד הכביד עלי (אז לא עשיתי) של ישיבה בבדהקונסנה (כף רגל אל כף רגל), הידיים על הברכיים אבל בהצלבה, ומתכופפים קדימה. אשמח לדעת מה דעתך.
תודה
   תרגילים להיריוןמירה 20:24 03/02/2008
הי צילה
אין בעיה לשכב על הגב כמובן (אם זו חלק מהשאלה) כל עוד את מרגישה בנוח ואין קוצר נשימה. אם יש - אפשר תמיד למצוא ואריאציות על הצד.
כאשר אוספים את הברכיים אל הבטן ומגלגלים אותן מצד לצד - אם זה נעשה רגל רגל - אין צורך בתמיכת ידיים כשרגל אחת על הרצפה. אם שתי הרגליים יחד - זה תרגיל מצויין למתנית וגב תחתון בתמיכת כפות הידיים על הברכיים. כמובן עם איסוף קרקעית אגן. כשזה נעשה ללא תמיכת ידיים - עלול להיווצר עומס על הגב התחתון ולחץ על שרירי הבטן.

כפיפה קדימה - אם רגל אחת ישרה והשנייה כפופה - אין כל בעיה, שוב - דגש על מולה בנדהה ונשיפה כמובן. אפשר תמיד להטות מעט את הגוף אם יש לחץ על הבטן. או לחילופין להשתמש בחגורה. אם שתי הרגליים ישרות כמו פאצ'ימוטאנאסנה - רצוי לרווח בין הרגליים. אין היגיון בהיריון לכפיפה גדולה קדימה כששתי הרגליים ישרות.

כפיפה קדימה עם ידיים בהצלבה בבדהה קונאסנה - תרגיל מצויין עם דגש על נשימות מלאות . (הכנסנו אותו אפילו לטבעי ללדת כתרגיל שגרתי בהיריון). יש לו מספר איכויות למהלך ההיריון ואם יש אי נוחות בבטן - מתכופפים מעט. הדגש הוא על נשיפה מתחת לטבור ושאיפה אל בין השכמות.

מקווה שעזרתי

להת
   הי מירה, עזרת מאוד, ועכשיו שאלהצילה 21:00 03/02/2008
אז לא ניתן דגש על נשימות מהסוג בתרגיל האמור עם ההצלבה, וכן היתה תנועה של שתי הרגלים יחד בתרגיל שעל הגב (כולל הרחקה של הברכיים מהגוף, שממש מפעיל את שרירי הבטן וגב תחתון). מה לדעתך כדאי לעשות עכשיו? לא מתאים לי לבקר את המורה, ומצד שני, כשאני הולכת עם האינטואיציה שלי כמו שעשיתי, ועושה רק מה שמרגיש לי נכון, יוצא שחלק ניכר מהשיעור אני פשןוט לא עושה...
   תרגול בהיריוןמירה 11:55 04/02/2008
הכי נכון לדבר עם המורה ולהבין את הדרך שלה. לפעמים, כשמורה מתחלף, צריך להתרגל לשפה מעט שונה כשההנחיות למעשה יכולות להיות מאוד דומות. אלא שהן נאמרות במילים אחרות. אני מאמינה שהמורה אכן דואגת לעבודה מותאמת להיריון (בתנאי שאכן הוסמכה לכך ואת זה תמיד נכון לברר), ולכן הייתי ממליצה לך, לתרגול הבא, לשאול שאלות גם באמצע התרגול. זה לא מפריע לכיתה אלא להיפך, כולן לומדות מזה.

בהצלחה




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו