צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום יוגה בהריון ולאחר לידה
מנהל/ת הפורום: מירה ארצי פדן
  יוגה ויג'ננה בהריוןתלי 17:52 16/05/2008
שבת שלום,
עד לפני שנה תרגלתי יוגה באופן קבוע (בעיקר אשטנגה ואיינגר) במשך כמה שנים. עכשיו אני בהתחלת חודש חמישי והתחלתי לתרגל יוגה ויג'ננה - קב' כללית לא רק לנשים בהריון.

אני מתלבטת האם כדאי לי למצוא מורה/שיעור המוכוון לנשים בהריון או שאני יכולה להשתלב בכתה רגילה, לאור זה שיש לי ניסיון ביוגה.

כמה שאלות לגבי מה מותר/אסור ביוגה במהלך הריון:
1. קראתי שאסור להפעיל את שרירי הבטן האורכיים - כלומר איזה תרגילים ביוגה (מהבסיסיים) אסור לי לעשות?
2. אסור לשכב על הבטן, נכון?
3. מותר לעשות תנוחות הפוכות - כולל עמידת ראש, עמידת כתפיים וכו'?

תודה רבה!
תלי
   יוגה להיריוןקיה 15:25 17/05/2008
הי תלי
למרות ניסיונך ביוגה, לדעתי כדאי ורצוי למצוא מורה ושיעור שמכוון לנשים בהריון בעיקר בשביל ההדגשים שיש לשים לב אליהם בתקופה זו. ויג'נאנה יוגה מצויינת ליציבה ועובדת חזק על הקשר בין גוף תודעה ונשימה, אך רצוי שהמורה איתו את לומדת בתקופה זו יהיה בעל/ת ידע בעבודה עם נשים בהיריון ויכול לכוונך לעבודה עם שרירי רצפת האגן - סרעפת ושרירי בטן רוחביים.
בנוגע לשאלותייך: 1. אכן הפעלת שרירי הבטן האורכיים לא מומלצת ואין בה טעם בהיריון. בנוואסנות (סירה) ואף בעלייה לעמידת ראש מפעילים את שרירי הבטן האורכיים.
2. לגבי שכיבת על הבטן...זה פשוט מאד לא נוח, תראי שמעצמך לא תגיעי למנח זה.
3. לגבי תנוחות הפוכות, עמידת נר ניתן לבצע ליד קיר, תוך כדי השענת הרגליים על הקיר ואיסוף שרירי רצפת האגן. עמידת ראש, אם את רגילה לתנוחה זו ואת חשה שאת חייבת לבצעה עשי אותה במתינות תוך כדי איסוף שרירי רצפת אגן ועבודה עם שרירי הבטן הרוחביים ושוב שימי לב להעלאת הרגליים שלא ממש מומלצת.

הכי חשוב שתשימי לב מה באמת מתאים לך לעשות ואיך את, גופך והתינוק מגיבים לתרגילים ולנשימות.




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו