צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום יוגה בהריון ולאחר לידה
מנהל/ת הפורום: מירה ארצי פדן
  צואר רחם מקוצרלימור 10:17 15/08/2008
שלום מירה,
שמי לימור ואני מודאגת מאוד לאחר סקירת מערכות בשבוע 23וביקור אצל הרופא..
נאמר לי שצואר הרחם שלי מקוצר באופן משמעותי (19 מ"מ) ושהחל מרגע זה עלי להיות בשמירת הריון. כמובן שנזרקנו לסרט חדש ומדאיג מאוד.
תרגלתי עד עתה יוגה באופן יומיומי כולל תרגול קבוע של כריעות עמוקות וברצוני לשאול-
לדברי הרופא עלי לשמור על עצמי ממאמץ ולשכב כמה שיותר..לי זה נשמע גם כן לא ממש בריא-הריון בשכיבה.. אבל כרגע אלה ההוראות.. מה את אומרת?
מה עם תרגול היוגה שלי? להפסיק לגמרי? האם יש תרגיליןם מסוימים שאוכל לעשות?
מה עם מולה בנדה והמשך עבודה על רצפת אגן?
תנוחת האישה ועמידת שש?
עבודה על מפרקי האגן או בכלל נשימות בישיבה?
תודה רבה מראש על תגובתך
לימור
   צוואר רחם מקוצרמירה 08:27 17/08/2008
הי לימור,
אין ספק שזהו סימן ברור לשינוי והורדת הילוך. כמובן ששכיבה מלאה אינה מצב אידיאלי לבריאות...אך אם אלו ההנחיות ואת אמורה להיות בשמירה כרגע, עשי כפי שמנחה אותך הרופא.
כריעות עמוקות אינן מתאימות לתרגול בהיריון ויש פה בלבול קבוע של מתרגלות המתרגלות תנוחת הכובסת כהכנה ללידה. אנחנו מבצעות כריעות רכות יותר כמו על קצות האצבעות כדי למנוע עומס על צוואר הרחם והאגן. כריעה מלאה מתאימה אך ורק ללידה עצמה כשהתינוק כבר עשה את כל המסע שלו אל הנרתיק.
בשכיבה או בשמירה, את יכולה לתרגל פיתולים עדינים ללא סחיטת הבטן, תנוחת האישה ונשימות מלאות, מולה בנדהה כמובן - יתמוך, ייצב ויחזק את השרירים התומכים את רצפת האגן וצוואר הרחם (למעשה תרגול נכון של מולה בנדהה משפיע מדוייק על צוואר הרחם). עמידה על 6 וגלגולי אגן, ואריאציות עם פיתול בעמידה על 6, תנוחת הכלב בעדינות, מתיחה טובה מול הקיר (כמו ר). כל זה עם מיקוד במולה בנדהה.
הייתי פונה למורה המתמחה בהיריון ויוגה נשית כדי לקבל הנחיות מדוייקות. מצד אחד עלייך לשכב אם זו ההנחיה אך מצד שני ניתן וחשוב לתרגל תרגול התומך את ההיריון.
צריך לזכור שההיריון היא הזדמנות מבורכת לשינוי - מה שעשינו עד כה כבר לא יהיה רלוואנטי. אך דברים אחרים יהיו חדשים ומרתקים לא פחות. אין טעם להצטער על תרגול שאינך יכולה לבצע כרגע אלא להנות מתרגול אחר שילמד אותך לא פחות על הגוף המתעגל והמשתנה.

מקווה שעזרתי ואשמח לענות על עוד שאלות אם תהיינה
בהצלחה




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו