צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום יוגה בהריון ולאחר לידה
מנהל/ת הפורום: מירה ארצי פדן
  מה היא יוגה ?nina sadot 18:11 07/12/2008
מה היא יוגה ?

משמעות המילה יוגה היא איחוד.
איחוד בין גוף לנפש. איחוד בין תנועה לנשימה.
כיום היוגה מגיעה לתודעת הציבור בעיקר בצורת הפעילות הפיסית, החלק של היוגה הנקרא: האתה יוגה. ביצוע התנוחות השונות של היוגה: האסנות. משמעות המילה הא-תה גם היא איחוד, בין הירח והשמש, התת מודע והמודע, החלק הנשי עם החלק הגברי שבתוכינו, הין והיאנג, הצד השמאלי של הגוף והמוח והצד הימני. במילים שונות מדובר תמיד על אותו דבר, על איחוד בין חלקינו השונים ליצירת שלם אחד ומאוחד.
פעולת היוגה היא תמיד זו של איזון בין הקצוות, תוך כדי חתירה להתקרבות למרכז שלנו. המקום השקט בתוכינו, בו הקפיצות הולכות וקטנות והתנודות של גלי התודעה מקבלות כיוון של תנועה הולכת ומצטמצמת.
ניתן לדמיין קו ישר, ומסביבו קו מתפתל. הסינוסים של הקו המתפתל הולכים ומתקרבים אל הקו הישר.


בפעילות היוגה ניתן דגש רב על הנשימה. הנשימה תמיד מספרת לנו על מצב התודעה שלנו. בתרגול היוגה אנו עובדים על השקטת גלי התודעה תוך כדי הקשבה והתבוננות על הנשימה. מעצם ההתבוננות עצמה חל שינוי בתהליך לכיוון הרצוי. ביוגה ישנם תרגילי נשימה שונים וצורות נשימה שונות. ניתן לתרגל נשימה בלבד בישיבה, בשכיבה או בעמידה. ניתן להתנסות בסוגי נשימות תוך כדי התנוחות השונות. מספר הואריאציות הוא עצום ותמיד פתוח לחקירה ולגילויים חדשים. היוגה מתרחשת כאן ועכשיו. כיוון שכל רגע הוא שונה מקודמו, וכל אדם הוא שונה, ומבצע את התנוחה והנשימה באופן ייחודי לו- כך גם התובנות והתפוקות הן תמיד גילוי והתקדמות לאיזון חדש. כמו סדר פנימי חדש הקרוב יותר אל המבנה הבסיסי שלנו, אל הקו הישר, עמוד השדרה- נטול העיקולים וההפרעות.
למעשה, בכל אחד מאיתנו חבוי מקום פנימי נקי וטהור. המקום של היוגה, של האחדות, של השקט. לכן העבודה העיקרית היא לנקות ולהסיר את המכשולים וההפרעות המונעים מאיתנו להיות במקום טוב זה. המצב הפנימי הזה נקרא יוגה, ובו מתרחשת חוויה של איחוד בין 4 הרבדים השונים שלנו: הגוף, הנפש, התודעה והרוח. מקום זה הוא כמו מעין שופע של אושר ושלווה אינסופיים.
בתרגול היוגה אנו למדים על טבע הנשימה והתודעה שלנו. בעזרת המודעות אנו מתמרנים ומנווטים את זרימת הנשימה והאנרגיה בגופינו וכך מקלפים את האלמנטים המיותרים העוטפים אותנו ומתקרבים אל מצבנו הבסיסי ההכרתי, הריגשי והגופני.

הכותבת היא נינה שדות. מדריכה בכירה ליוגה ובעלת מרכז "אום – מקום של יוגה" שבמושב מזור.
www.ommyoga.com
054.3034004




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו