צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום יוגה בהריון ולאחר לידה
מנהל/ת הפורום: מירה ארצי פדן
  תרגול יוגה לאחר לידהללא שם 17:32 01/05/2009
שלום,

אני שלושה וחצי חודשים לאחר לידה, וחיה בחו"ל.
ברצוני לדעת:
1.האם ניתן לתרגל כבר בשלב זה את הקלטת שלך:"יוגה נשית" והאם הדבר רצוי.
2.האם יש בנוסף תרגילים מיוחדים שכדאי לתרגל לאחר הלידה לרצפת האגן
3. האם יש תרגילים מומלצים שיכולים לעודד תנובת חלב גדולה יותר?
4. האפ יש תרגילים מומלצים להורדת מתח וחרדות ואיזון כללי (אני נכנסת בקלות מאוד ללחץ בשלב זה).

בתודה מראש.
   יוגה לאחר לידהNירה 16:40 07/05/2009
שלום רב ומזל טוב,
ראשית, סליחה על האיטיות בתשובה...

1. אין כל בעיה לתרגל את היוגה הנשית בתנאי ששרירי רצפת האגן כבר חזקים דיים. יש לתרגל אותם ממש מרגע הלידה. במקרה ואת מרגישה שעדיין לא התחזקו מספיק, תרגלי מתון ולאט לאט העלי את העומס. הקפידי על תמיכה טובה בכל הרמה של התינוק כך שהשרירים האלו נאספים ומכווצים בכל לחץ תוך בטני שעולה.

2.תרגילים לרצפת אגן הם כחלק מכל תנועה שאנו עושות. בכל העלאת לחץ תוך בטני, כל עומס על הגוף, אנחנו נושפות ואוספות היטב את רצפת האגן עם שרירי הבטן הרחביים. כך שהתרגול הוא כחלק מהיומיום.

3. כדי שתהיה אספקת חלב תקינה וטובה, חשוב להפחית מתח. נשימות מלאות, הרפייה, תנועת סרעפת טובה, שינה טובה...לא פשוט עם תינוק חדש אך מאוד עוזר לכולם...כמו כן חשוב להקפיד על שתייה, מים ותזונה מחזקת. מתרגלות יוגה מספרות שכשהן מצליחות לתרגל כשהתינוק לא על הידיים, החלב זורם...זה קורה בעיקר בגלל הרגיעה בגוף.

4. זו תקופה מאוד תובענית בחיים שלנו ולא קל להרפות ולהוריד מתח. תרגול קצר, אפילו כעשר דקות ביום יכול לסייע להפחתת מתחים. נשימות מלאות, שחרור חגורת כתפיים, אולי ברכת השמש ברצף של כארבעה מחזורים, יכולים לסייע. זה אינטרס של כולם כך שכדאי למצוא זמן שבן הזוג יהיה עם התינוק ואת תוכלי כל יום לקחת כמה דקות לעצמך...

בהצלחה
   יוגה לאחר לידהNירה 16:46 07/05/2009
עוד שני דברים שרציתי להוסיף ושלחתי בלעדיהם:

1. מצאי לך עזרה. אל תשארי עם הקשיים לבד. בן הזוג בדרך כלל חוזר למסלול הרגיל ואנחנו מוצאות עצמינו בבית עם התינוק. ממה שכתבת את חיה בחו"ל כך שאין לך מן הסתם משפחה או מישהו שיכול על בסיס קבוע לסייע. חפשו תמיכה בתשלום. אפילו מספר שעות בודדות בשבוע יחוללו שינוי.

2. קבוצת תמיכה או אימהות אחרי לידה במסגרת כלשהי. מאוד עוזר, כיף להיפגש ומוצאים חברות חדשות עם עניין משותף.

להת




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו