צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום יוגה בהריון ולאחר לידה
מנהל/ת הפורום: מירה ארצי פדן
  יוגה בהריוןניני 06:33 30/05/2009
אני מתרגלת יוגה כבר כשנה - פעם בשבוע ולעיתים בבית. לפני כשבוע התבשרתי שאני בהריון. סיפרתי למורה ליוגה שהיא בעלת נסיון ביוגה בהריון והיא אמרה שהיא תומר לי מה לאלעשות בשיעור. בכל מקרה היא התאימה את תרגילי הנשימות אלי ולא עשתה הפסקות נשימה ועוד כל מיני דברים שלדבריה אסור בהריון.
בכל מקרה, איך שהתחיל השיעור הרגשתי שקשה לי לנשום. לא מצליחה להבין מדוע. הייתי גם קצת מצוננת. בזמן המדיטציה פשוט הרגשתי שלא נכנס לי מספיק אוויר וזה הלחיץ אותי אז עברתי לנשום ג מהאף וגם מהפה וגם זה לא עזר. לאחר מכן בנסיונות של נשימה מצד אחד ועוד כל מיני תרגילי נשימה פשוט הייתי כל כך בלחץ שלא הצלחתי לעשות בכל מקרה כלום וסתם ישבתי ונשמתי. עשיתי לאחר מכן ברכת שמש אחת שגם אותה לא הצלחתי ויצאתי מהשיעור. אני לא מסוגלת לדבר עם המורה מאז. הגעתי הביתה בחרדה, נתקפיתבבחילות איומות עד הערב ומאז נעלמו לי הבחילות כבר כמעט יומיים.
אני נורא מפחדת אם גרמתי נזק כלשהו להריון למרות שאני לאמצליחה להבין ממה - הרי בסופו של דבר ישבתי ונשמתימבלי אפילו לעשות איזה תרגיל. אבל הבעיה היתה שכשחשתי על הנשימה במקום להכנס למדיטציה נכנסתי ללחץ ולא הצלחתי לנשום ונתקפתי בתחושה כאילו אין לי מספיק אוויר.
יש לך מושג מדוע זה קרה לי? אני לא יודעת מה לעשות עכשיו. לשיעור אני בוודאי לא אחזור ורק עוד שבועיים אוכל לדעת מה מצב ההריון.
   יוגה בהיריוןמירה 11:35 01/06/2009
הי ניני,
מה שאת מתארת מאוד אופייני לתחילת היריון כשהשינוי ההומונאלי הוא דרמאטי ואי הודאות לגבי החיים החדשים המתהווים בתוכך, בייחוד בהיריון ראשון, גורמים בלבול, מתח והתרגשות.

אין לי ספק שנזק לא נגרם. היריון הוא תהליך חזק מאוד (אלא אם מראש יש איזו בעיה ואז אין כל קשר לתרגול נשימות המתאימות להיריון).

אני בטוחה כי המורה, שיש לה ניסיון עם היריון לפי מה שכתבת, נתנה לך הנחיות מתאימות. כך שאין לך ממה לחשוש. המתח שהיית בו הוא טבעי והעצה היחידה שאני יכולה לתת לך בנושא הוא שאל תתרגשי...היית במתח, נשמת קצת, עשית מה שהתאים לך באותו הרגע - לצאת מהכיתה וזהו. זה עבר...כן הייתי חוזרת למורה לספר לך מה קרה לך כשאין לזה כל קשר אליה. יכול להיות שתרצי להמשיך אצלה ויכול להיות שזה הזמן למצוא קבוצה של יוגה להיריון ולא קבוצה מעורבת. בקבוצת יוגה להיריון תרגישי יותר בנוח ותראי שלכולן יש חרדות ופחדים מסוגים שונים. וטוב שכך!!! זה מעורר אותנו להתיחס להיריון, ללמוד עליו ועלינו מחדש, כנשים שעוברות את השינוי הגדול והמשמעותי לחיינו. לשנות הרגלים, להתחבר לתינוק, להתאים את התרגול ואורח חיינו לתקופה החשובה הזו. הבטן גדלה, העומס על הגוף גדל - וכך גם על הנפש. יש תחושה של אחריות עצומה לחיים האלו בתוך הרחם וחשוב להקשיב לזה.

התגובה שלך באה משם - מתוך האחריות ושינוי הגדול. לפעמים הוא גדול מלהכיל ברגע מסויים. אבל - אין כמו יוגה הן בהיבט הפיזי והן בהיבט הרגשי והרוחני כדי לקבל את השינוי ולשנות את החיים בהתאם.

מציעה לך לפנות לאתר היוגה הנשית לחפש ברשימת המורות מורה להיריון באזור מגורייך.

בהצלחה

מירה




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו