צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום יוגה בהריון ולאחר לידה
מנהל/ת הפורום: מירה ארצי פדן
  עמידת ראש והבלוטה הפיטואיטריתנועה 09:42 11/07/2009
מירה שלום,
אני מתרגלת יוגה כבר שנים, אך לא בעקביות מספקת לטעמי. בכל אופן לאחרונה התגלו לי רמות גבוהות של הורמון הפרולקטין, שכידוע מיוצר בבלוטה הפיטואיטרית.

אני מעוניינת להתחיל להתאמן באופן עקבי, על מנת לחתור לאיזון כללי והורמונלי. בספרה של קלנל כתוב כי האסנה היעילה ביותר לעירור הבלוטה היא עמידת הראש (סלאמבה שירסאסנה). זו אסנה שמעולם לא הצלחתי להיכנס אליה, ואני מתכוונת להתחיל ולנסות על בסיס יומיומי (לא בתקופת הווסת...).

מה ש"מדאיג" אותי כאן היא המילה "עירור", שהרי אני מעוניינת במידה מסוימת לדכא את הפרשת הבלוטה, כלומר ליצור את האפקט ההפוך.
למרות שאני מניחה שהכוונה היא לאיזון, שהרי התנוחות ההפוכות אמורות לאזן את המערכת האנדוקרינולוגית, רציתי לבדוק אתך קודם כדי להיות בטוחה (עד כמה שאפשר) שעל פניו איני עומדת לגרום לעצמי לעוד נזק.
אני מתכוונת להירשם במקביל לתרגול הביתי גם לקורס יוגה נשית, כדי לזכות לעוד הכוונה. תודה על רשימת המנחות המפורטת באתרך.

אשמח לשמוע ממך,
בתודה רבה מראש,
נועה
   עמידת ראשמירה 15:29 15/07/2009
הי נועה,

תרגול יוגה נשית באופן כללי עוסק בין השאר באיזון הורמונאלי. עמידת ראש היא חלק מהעניין אבל לא רק. הייתי פונה למורה באזור שלך כדי לקבל תרגול מתאים. נשימות מלאות, עבודה נכונה עם מולה בנדהה לייצוב האגן ואברי האגן, תרגול בהתאם למחזור החודשי ועוד ועוד הם אלו שיאפשרו את האיזון. פרולקטין גבוה הוא ביטוי לחוסר איזון כשתרגול מאזן בפירוש יכול להוריד את רמתו. הרעיון הוא לחזק את התהליך הטבעי של המחזור החודשי - הדיאלוג בין ההיפותלמוס לשחלות. אך לזה כדאי הכוונה.

עמידת ראש היא תנוחה מצויינת לאיזון הורמונאלי אך היא חייבת להיות משולבת בכלים נוספים.

בהצלחה ולהת




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו