צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום רפואת שיניים לילדים
מנהל/ת הפורום: דר' רוית בן מאיר
  עקירת שן בהרדמה ועודאמה 11:34 20/05/2008
תיתי שלום,
לבני בן ה3 יש שתי שיניים קידמיות שחורות ומעליהן פיסטולה (בגלל נפילה שקרתה לפני שנה וחצי או יותר), לאחר צילום הרופא אמר שאין ברירה אלא לעקור אחת מהן ושעלינו לעשות זאת בהרדמה באינהלציה בביה"ח בו הוא עובד (פוריה). יש לציין שניסינו לבצע את העקירה קודם אצל רופא אחר (לא מומחה לילדים) בהרדמה רגילה אך לאחר הזריקה הראשונה בני סירב להמשיך בטיפול.מעבר לפחד שיש מהרדמה כללית נדהמתי ממחיר הטיפול- רק ההרדמה עולה כ900 ש"ח ואין על כך החזר מהקופה גם לא מהביטוח המשלים, וגם מן העובדה שהוא יצטרך להיות בצום של אוכל ושתיה מ12:00 בלילה -דבר לא פשוט לילד בגילו.
שאלותי: האם את יכולה להמליץ על דרך אחרת זולה יותר ובכל זאת טובה? האם גז צחק שייך במקרה כזה?
קראתי בתשובה קודמת שלך משהו לגבי ביטוח שכל הילדים מבוטחים בו, האם זה שייך גם כאן וגם לגבי הרדמה? ואם כן איך מבררים זאת?
תודה מראש
   למיטב ידיעתי, הביטוח חלתיתי רופאת שיניים 12:39 20/05/2008
על ילדים מגיל חמש בלבד. ניתן לברר זאת במחלקה לפניות הציבור במשרד החינוך. לביטוח קוראים "ענבל".
לגבי הטיפול: אם אכן יש הכרח בעקירה (ולא ניתן לעשות טיפול שורש), ניתן לשקול שימוש בסדציה תרופתית בסירופ, שמעט מטשטשת את הילד. כמו כן, יש אמצעי ריסון, שאכן נשמע לא ממש סימפאטי, אבל הגיוני לטיפול קצרצר כמו עקירה של שן קדמית. כך הילד לא יוכל להשתולל, והעקירה אורכת פחות מדקה. לדעתי, אם רק בטיפול זה מדובר, לא הגיוני לעשות הרדמה כללית.
   תיתי, תודה רבה על תשובתך המהירה נבדוק אפשרות באזורנו לדרכים שהצעת..אמה 13:28 20/05/2008




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו