צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום רפואת שיניים לילדים
מנהל/ת הפורום: דר' רוית בן מאיר
  כתם כהה בחלקה אחורי של שן קדמית, אצל בת שנה...נלי 21:18 27/10/2008
גיליתי לאחרונה כתם קטן כהה מאד כמו הצטברטת לכלוך עיקש, באחוריה של שן קדמית של בתי בת השנה... אני מקפידה לצחצח לה אבל לא צחצחתי כנראה מספיק ובחודשים הראשונים (הן בקעו בגיל 6 ח') כנראה שהקלתי ראש. היא אוכלת הרבה, ויונקת, גם בלילה. אפילו פה ושם טעמה דבר מתוק או שניים. והגרוע מכל הוא שהיא לא משתפת פעולה עם הצחצוח, אני מצחצחת לה בכוח והיא משתוללת נורא (היא חתיכת בריונית) ובוכה מרות. אגב גם לחתל אותה מאד קשה, כיוון שיש לה טראומה כנראה מנסיונות חוזרים וכושלים של הרופאים בבית יולדות לקחת לה בדיקת ניקור מותני בגיל ימים ספורים, במשך 4 ימים ניסו ולא הצליחו כי היא התנגדה והשתוללה. את כל זה אני מספרת לך כדי שתביני עם מי יש לי עסק וכמה באמת קשה לה העניין של הכפייה.
רציתי לדעת כמה זה חמור וכמה מיידי יהיה צריך לטפל אצל רופא שיניים, ומה אפשר לעשות כדי לעכב את ההחמרה.
תודה מראש, אני תמיד נהנית לקרוא את היומן שלך...
   קודם כל תודה לך, נליתיתי רופאת שיניים 21:24 27/10/2008
קודם כל, צריך לבדוק, אם בכלל יש משהו דורש טיפול בשן. אחר כך לשבור את הראש, איך מטפלים. אין לי הרבה עיצות מה לעשות עם בריונית קשקשים כל כך מיומנת :-) מלבד לנהוג כמוה: להיות בריונית גם... (וגם לתת שוחד על התנהגות טובה. ניסית?)
   היא קצת קטנה מדי, זה קצת מורכב בשבילה להבין כאלה דבריםנלי 21:47 27/10/2008
אבל אני אחשוב על משהו. אני בהחלט מתעקשת לצחצח בכל מקרה. יש לך רעיונות לשוחד? חוץ מממתקים כמובן. אגב אפרופו שוחד, עם הגדולה שלי הנהגתי שיטה שעובדת מצוין כבר מגיל שנתיים (היא בת 5). אם היא מצחצחת כל ערב ובוקר כל השבוע, בשבת בבוקר היא מוצאת מתחת לכרית הפתעה קטנה, צ'ופר נחמד מפיית השיניים . וזה מעודד אותה לצחצח. ואוי ואבוי לנו אם אנחנו שוכחים לארגן את זה. השבוע עשיתי לה פייה קטנה, בובה עם כנפיים, עם צמר וכל הגעשפט האנתרופוסופי.
אבל איך לעודד את הקטנה. אני מנסה שזה יהיה משחק למשל דגדוגים ושירים וכו'. אבל אחרי חצי דקה היא מתחילה להתפתל וממש כמו הודיני מצליחה להשתחרר מהידיים שלי. והבכי ממש קורע לב (אין לה בכי של תינוק, זה בכי של ילדה פגועה וכועסת... :(
   רעיון לשוחד?תיתי רופאת שיניים 07:10 28/10/2008
בלון, מדבקה, קעקוע, קוקיה יפה לשיער. לעשות פיה אנתרופוסופית על כל צחצוח זה קצת מוגזם, לא? :-)
בכל מקרה, לסתום את האזניים. הרי ממה יש לה להפגע? ששמרת על בריאותה? בלי עניינים מיותרים, בענייניות רבה, לצחצח לה למרות הבכי. הרי לא כואב לה, והפעולה הזו לטובתה.
   אוקי, אני אנסה את הבלוןנלי 19:37 28/10/2008
היא מאד אוהבת בלונים. את הפיה עשיתי סתם כי אני מנסה סוף סוף לעשות משהו שמזמן רציתי, לייצר צעצועים... וזה הצ'ופר של הגדולה, אחת לשבוע בשבת. בדרך כלל זה משהו קטן יותר.
אני כן חושבת שהיא (הקטנה) סובלת בזמן הצחצוח מעניין הכפייה, זה סוג של כאב. אני מקווה שהיא תתרגל (וגם אנחנו). היום ראיתי שהכתם כבר יותר בהיר... בכל אופן רציתי לשאול אם יש מברשת שיניים חשמלית שאת יכולה להמליץ עליה שמתאימה לגיל שנה?
   למה מברשת חשמלית?תיתי רופאת שיניים 19:45 28/10/2008
משום מה, אני נתקלת באמונה (הלא ממש מבוססת) שהחשמל יפתור את הבעיה. לא כך! המברשת החשמלית הרבה יותר אגרסיבית, ולכן הילדים מאפשרים עוד פחות לצחצח. יוצא, שהמברשת החשמלית, שאמורה להיות יעילה, בעצם פחות יעילה. תתנחמי בכך, שאני מצחצחת לטיגי החתול המופרע את השיניים. :-)
   : )נלי 21:46 28/10/2008
כן גם לנו יש חתול שאפשר לעשות לו הכל... לצחצח לו שיניים לא ניסינו עדיין. מברשת שיניים חשמלית, מנסיוני, פשוט מנקה הרבה יותר טוב את מה שנדבק לשן וברווחים. הסיבובים מהירים ויעילים, ואפשר אולי לנקות יותר טוב בזמן יותר קצר. לגדולה יש כזאת עם פו הדוב, אבל היא נראית לי מגושמת מדי לפה של הקטנה.
   לטיגי אפשר לעשות הכל??תיתי רופאת שיניים 07:46 29/10/2008
חתול מטורף, אלים ותוקפני. על טיגי המופרע את מדברת!!




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו