צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום רפואת שיניים לילדים
מנהל/ת הפורום: דר' רוית בן מאיר
  שאלה דחופה בנוגע לילד בן 5דבורי 20:29 26/04/2009
רוית שלום,
הילד שלי בן חמש.
בגיל שלוש עבר טיפול שיניים בהרדמה כללית בשניידר[כתרים וכו'].
הילד סובל מכאבים בימים האחרונים,פנינו לרופאת השיניים שלנו והיא המליצה לנו לעשות טיפול שיניים נוסף בהרדמה כללית כי הוא זקוק להמון טיפולים.
השאלה שלי היא כזאת: האם זה נורמלי שילד בגיל 5 יעבור פעם שנייה טיפולי שיניים בהרדמה כללית ?האם זה מסוכן ?

אודה לך מאוד,
דבורי.
   הרדמה כללית בהחלט אינה נטולת סיכונים,דר רוית בן מאיר 20:44 26/04/2009
וכבר היו דברים מעולם. (וגם אם האחוזים נמוכים, הם 100% אם זה קורה לילד שלך...)
דבר ראשון: אינני יודעת מהו זמן ההמתנה להרדמה כללית. אם הילד סובל מכאבים, צריך קודם כל לתת מענה למכאוביו. לא יתכן שילד יתענה חודש, למשל. (תלוי בעצמת הכאבים, כמובן. לא התכוונתי למעט אי נוחות מידי כמה ימים).
לשאלתך, האם נורמאלי לעבור שוב טיפול בהרדמה כללית: אינני יודעת! מכוון שסידרת טיפולים אינה משמשת ביטוח כנגד עששת נוספת, יש לזכור להקפיד על היגיינה אוראלית ועל ביקורות חוזרות, אפילו כל 3 חודשים, במקרה של נטיה כזו לעששת. ביקורות אינן דורשות הרדמה כללית, אם כי יש לצפות שלא יתקבלו בהתלהבות יתרה.
הצעתי: 1. אם יש כאב רציני, לדאוג לטיפול ולוא חלקי בשן הדואבת, בכל דרך אפשרית. אם בהיפנוזה,או בטשטוש תרופתי, אם התור להרדמה כללית מתארך.
2. יכול להיות שיתברר תוך כדי טיפול בשן הכואבת, כי שיתוף הפעולה של הילד משתפר ואפשר להמשיך בטיפול רגיל. אם לא- אופצת ההרדמה הכללית עדיין קיימת.
3. להמשיך בטיפולי מניעה בקפדנות יתרה, גם אם הילד מתנגד. (דיאטה סבירה, המנעות ממשקאות מוגזים וממותקים, צחצוח קפדני ומעקב סדיר ותכוף, הכולל גם הפלרה וניקוי)




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו