צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום רפואת שיניים לילדים
מנהל/ת הפורום: דר' רוית בן מאיר
  בן שנתיים שלא מצחצח כמו שצריךדלית 18:44 21/07/2007
היי רוית,
אני אם מיואשת כמעט שבני בן השנתיים לא מצחצח שיניים כמו שצריך. במקרה הטוב הוא נושך את המברשת עם משחה אותה הוא נהנה לבלוע ומעט מכניס אותה לתוך הפה אבל בעיקר עם השיניים הקדמיות. במקרה הגרוע שקורה ברוב הערבים הוא לא מוכן בכלל לגעת במברשת. התחלנו להרגיל אותו למברשת בגיל די צעיר ואנחנו תמיד מראים לו איך אנחנו מצחצחים אבל זה לא עבד. ניסינו גם לשחק משחק ולחפש את השיניים אבל זה גם לא עוזר.
ניסיתי לגרום לו לצחצח עם מברשת חשמלית שקניתי במיוחד עבורו אבל אותה הוא בכלל לא מוכן להכניס לפה.
מ ה ל ע ש ו ת ???
אני ממש חוששת לשיניים שלו !!!
האם ביקור אצל רופא שיניים מוקדם מדי עברורו?
האם יכול לשפר את הרצון לצחצח?

מבקשת עזרה דחופה.

תודה
דלית
   דלית אל יאוש!רוית בן מאיר (תיתי) 19:09 21/07/2007
בעיקר, משום שבריאות השיניים של בנך תלוייה בך. מחקרים מראים, שילדים אינם מצחצחים כראוי עד גיל 9 לערך. לכן, בדיוק כמו נהיגה, אל תמסרי את ההגה לידיו של בן השנתיים העקשן. הוא אינו מסוגל לצחצח כראוי. עשית מצויין שהרגלת אותו למברשת, ועכשיו, אנא שנסי מתניים וסמכות הורית והכריחי לצחצח. השאירי את המברשת הנשוכה למשחק בידי בנך וקני אחת, בה רק את תצחצחי (את או כל מבוגר אחראי). התייחסי לצחצוח, בדיוק כמו שהיית מתייחסת למעבר כביש. גם אם הילד מתנגד, וגם אם זה פוגם בתחושת העצמאות, אינך (אני משערת) מאפשרת לבנך לעבור כביש בלי יד, נכון? וזאת כדי לשמור על בטחונו. נהגי באופן זהה בעניין הצחצוח. כך תדאגי גם לבריאותו של ילדך. לא פחות חשוב!
מביאים ילד לרופא שיניים בסביבות גיל שנה, ובהחלט לא כדי לשכנע אותו לצחצח! כאמור, לא צריך להשאיר עניין בריאותי בידי ילד כה צעיר שאינו מודע להשלכות של מעשיו. לכן יש לו הורים. בהצלחה!!




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו