צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום רפואת שיניים לילדים
מנהל/ת הפורום: דר' רוית בן מאיר
  אין ציפוי אמיילשרון 18:38 17/10/2009
שלום, הבת שלי בת 4.5. לאחרונה גילינו שאין לה ציפוי אמייל על השיניים הטוחנות. הרופאות שראו אותה אמרו שהיא סובלת מעששות חמורות ומנטייה להתפוררות. לא צילמו לה את הפה עקב אי שיתוף פעולה מצד הילדה. ההמלצה הייתה לבצע טיפול בהרדמה מלאה לבניית כתרים. האם זה מה שיפתור את הבעיה?
   אם הבעיה היא התקלפות אמייל מן השינייםד"ר רוית בן מאיר 18:53 17/10/2009
אכן הגיוני להניח כתרים על שיניים אלה. אם יש עששת מפושטת בפה, אין די בכתרים, אלא בטיפול כוללני, הנשען במיוחד עליכם, ההורים. הקפדה מרובה על שמירת היגיינה אוראלית, דיאטה לא קריוגנית (להמעיט ממשקאות מוגזים, למשל) וטיפול בכל מוקדי העששת, לפי שיקול דעת רפואי. בדרך כלל, כשיש עששת מפושטת בפה, ובמיוחד בעת טיפול בהרדמה כללית, נוטים לבצע טיפול פחות שמרני, הכולל כתרים ולא סתימות.

אני רוצה לציין, כי במקרים, בהם יש פגם באמייל שאינו נרחב, ושאר הפה נקי ובריא, בהחלט ניתן להסתפק במעקב או בציפוי מקומות מועדים לפוענות, בחומר כמו יונומר הזכוכית. לא הייתי ממליצה על טיפול כזה, בפה בו יש מוקדי עששת רבים.




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו