צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום רפואת שיניים לילדים
מנהל/ת הפורום: דר' רוית בן מאיר
  טיפול שורש או עקירהדואגת 21:41 12/05/2010
לבני בן השנתיים צמחה השן הקדמית מחולקת לשניים חלק אחד ישר והחצי השני צמח הפוך אך צמוד, החיבור ביניהם מבפנים שחור ומבחוץ החל להיות ירוק ויש לו רגישות לקור בשן.
רופאת השיניים אמרה לי שיש לו חור ועששת בחיבור של השיניים ויש 2 אפשרויות טיפול האחת היא טיפול שורש ויש סיכוי של 80% שתיווצר דלקת ואז יהיה צורך בעקירה או ישר לעקור את השן בהרדמה שזה מפחיד אותי והילד ישאר ללא שן קדמית עד גיל 7.
אני מתלבטת במיוחד ההרדמה שמדאיגה אותי, איזו החלטה עליי לקבל?

מחכה לתשובה
תודה
   לא הבנתי, מדוע יש סיכוי כה גדול שתיווצר דלקת, אם עושים טיפול שורש.ד"ר בן מאיר 22:43 12/05/2010
האם טיפול השורש בשן זו בעייתי במיוחד? האם כבר התחילה ספיגת שורש?

קשה לי מאד להמליץ, משום שאינני יודעת מהן התשובות לשאלותי אלה. אם אפשר לבצע טיפול שורש וסיכויי ההצלחה סבירים (אפילו 50%) אני הייתי הולכת על טיפול שורש, פשוט כי אם לא מצליח, אפשר לעקור. זה הפיך.

לא הבנתי גם, האם את מתכוונת להרדמה כללית או לאילחוש. אם מדובר בילד שזקוק אך ורק לעקירת שן ולא לשום טיפול אחר, אני הייתי ממליצה לשקול קשירה בטישטוש ולא הרדמה כללית. יש סינור מיוחד, בו ניתן לקשור את הילד, כך שלא יזוז. עקירת שן כזו לוקחת דקה או שתיים. לא יותר. הטישטוש ישכיח את העניין. לעיתים ניתן גם ללא טישטוש. באמת פרוצדורה מאד מאד קצרה. אם יש טיפולים נוספים, זה כבר סיפור אחר. בקיצור, אני זקוקה למידע נוסף.




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו