צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום רפואת שיניים לילדים
מנהל/ת הפורום: דר' רוית בן מאיר
  חורים בשיניים ומבנה אמייל פגום לבן שנתיים ושמונהדובדוב 22:20 16/06/2010
הי תיתי, הלכנו אתמול לבדיקה ראשונה בגיל שנתיים ו-8 חודשים. הרופא הצעיר של קופ"ח כללית, אחרי בדיקה באמצעות מריחת איזשהו חומר צהוב) הסביר שיש לפחות חור אחד, (שרואים בעין) ושמבנה האמייל הוא כזה שמתפרק בקלות. כלומר, סיכוי טוב שכשמתחילים לנקות את השן הפגועה, היא מתפרקת וצריך כתר טרומי. אמר שלא ניתן לטפל בילד בגיל כזה ללא טשטוש או הרדמה מלאה. וגם שניתן לחכות עם הטיפול עד גיל 4 בערך (!!!) ובינתיים לערוך ביקורת כל 3 חודשים. בנוסף הציע ללכת למרפאת שיניים ילדים של אוניברסיטת ת"א. ידוע לך משהו עליה?
כמובן שאנחנו מתכננים ללכת לעוד דעה, ואשמח להמלצה על פרטי באיזור פרדס חנה כרכור אם את מכירה.
מה דעתך על כל העניין? האם יש דרך לחזק את מבנה האמייל של השיניים (אנחנו מצחצחים בהקפדה כל ערב, ופחות מוקפד בבוקר)? האם כדאי לחכות בכלל עם חור בשן (שלא כואב)?
תודה!
   לא אוהבת את הפסקנות בקביעהד"ר בן מאיר 22:36 16/06/2010
שילד בן שנתיים ושמונה חודשים לא יכול לקבל טיפול ככל ילד אחר. רק היום היה ילד בן שנתיים וחצי, שקיבל טיפול כמבוגר, וילדה בת שמונה שמררה את חיי.

יש דבר כזה, שהחיבור בין האמייל לדנטין אינו טוב. יכול להיות שאכן הילד סובל מבעיה זו. במקרה כזה, בדרך כלל האמייל באמת נושר, גם אם אין חור בכלל.

אם מדובר במוקד עששת קטן, בהחלט יש הגיון במעקב ולא בטיפול. תלוי עד כמה קטן ומהו טיב הצחצוח.

אינני מכירה אישית את המרפאה של אוני' ת"א. אני משערת שלא צריכה להיות נפילה גדולה. לגבי רופאים בפרדס חנה- צר לי. לא יודעת.

עצתי: לכו לקבל חוות דעת שניה, לגבי הצורך בטיפול או השארת השן למעקב. לשם כך, אין צורך בטשטוש, אילחוש או כל דבר אחר.




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו