צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום רפואת שיניים לילדים
מנהל/ת הפורום: דר' רוית בן מאיר
  מציצת אצבעדנה 22:43 14/10/2010
שלום,
בני בן שלושה חודשים והחל למצוץ אצבע לפעמים, כאשר הוא ישן או כשמרדים את עצמו. זה לא קורה כל פעם שהוא נרדם. בזמן השינה הוא לרב מוציא אותה מהפה. הוא לא לוקח מוצץ ולא יזמתי מתן מוצץ כי הבת הבכורה שלי גדלה בלי מוצץ (אבל גם לא מצצה אצבע).

שאלותי:
1. האם יש למציצת אצבע השפעה על הלסת שלו כבר בגיל הזה?
2. האם זה הרגל שיחלוף או שעלול להיות קבוע?
3. קראתי שעדיף מוצץ על פני אצבע, על אף שגם מוצץ פוגע במבנה הלסת והשיניים. האם זה נכון כבר לשלב בו בוקעת השן הראשונה או מדובר עם בקיעת השיניים הקבועות?
4. אני מעוניינת לדחות את מתן המוצץ ולראות אם הוא נגמל מהאצבע. כמה זמן אני יכולה לדחות את מתן המוצץ מבלי שתיווצר פגיעה בלסתות בלתי הפיכה עד שיגמל מהרגל מציצת האצבע?

תודה רבה,
דנה
   גם מוצץ משפיע על מבנה הלסתותד"ר בן מאיר 23:02 14/10/2010
רק קל יותר להגמל ממנו, משום שאינו מחובר לגוף. אבל לחלק מהילדים יש צורך גדול במציצה, ואין זה סביר להלחם בהרגל, שבאופן כללי אינו נורא, בתנאי שמפסיקים לפני בקיעת השן הקבועה הראשונה. לא שן החלב הראשונה!

יש ילדים שהם מוצצי אצבע נלהבים. ככל שהזמן עובר, קשה יותר להרגילם למוצץ. יש כאלה שדי מהר חדלים למצוץ אצבע או מוצץ. אי אפשר לנחש מה יעשה בנך. אישית, הייתי מעדיפה את המוצץ על פני האצבע, אם זה בכלל אפשרי.




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו