צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום רפואת שיניים לילדים
מנהל/ת הפורום: דר' רוית בן מאיר
  שיניים עם פגם מולד באמייל אצל תינוק בן שנתיים וארבעה חודשים ruth 21:41 19/10/2010
בני בן שנתיים וארבעה חודשים אובחן אצלו פגם מולד באמייל השיניים . הי במעקב חצי שנה והשיניים כבר מראות סימני התפוררות ועששת מדובר בשתי שיניים טוחנות הרופא המליץ על ניקוי השיניים האמורות וציפויין בפלואוריד תחת טישטוש מפאת גילו. אנחנו חוששים מהפעולה של הטישטוש נראה לנו מפחיד ושואלים מה האופציות האחרות לטיפול והאם ניתן לדחות את הטיפול בעוד כמה שנים ולהסתפק במעקב ? ובמידה ואין מנוס מטיפול בדרך הזו וטיפול בכלל האם לעשות זאת באופן פרטי או בקופת חולים ?
   ד"ר בן מאיר 22:31 19/10/2010
   יש לי הרגשה שיש אי הבנהד"ר בן מאיר 22:52 19/10/2010
אם מדובר במריחת פלואוריד- משחה על השן, לא סביר לטשטש את הילד. לכן נראה לי שמדובר בטיפול אחר. הטיפולים השבירים בעיני, בלי לראות את השיניים, הם: כתר טרומי ממתכת או סילוק העששת והנחת חומר המכיל יונומר זכוכית. חומר זה נדבק לשן ומשחרר פלואוריד לתוכה. היתרון של החומר הוא: גם אם הוא נופל, והוא נוטה לפול... הפלואוריד ששיחרר, מקנה לשן עמידות יפה בפני עששת. לא בפני התפוררות. היתרון של כתר טרומי- השן מכוסה כולה ולא מתפוררת. ההחלטה תלויה בגודל הנגע ומידת ההתפוררות.

יש ילדים בגיל"מופלג" זה, שניתן לטפל בהם ללא טישטוש, ויש כאלה שלא. עניין של שיתוף פעולה, וגם בחירת הטיפול. כתר טרומי יותר קשה להניח ללא שיתוף פעולה, מאשר גלס יונומר. אך שוב, סתימת הגלס יונומר מתאימה במקרים אלה לנגעי עששת קטנים ומידת התפוררות מעטה.

לא הייתי ממליצה לדחות את הטיפול במספר שנים, כי עששת בשן צעירה וחשופת דנטין (בשל הפגם באמייל) מתפשטת מהר, ואז הילד גם יסבול כאבים, גם יזדקק לטיפול שורש, גם סיכויי הצלחת הטיפול ירדו, וגם יזדקק לכתר, או שיאבד את השיניים הללו. לא כדאי.

באשר למקום הטיפול: אני תמיד ממליצה ללכת לרופא. לא למרפאה. (פרטית כציבורית). אם יש רופא טוב שמסכים ו/או מסוגל לטפל בילד ללא טישטוש, לכו אליו. לא חשוב היכן הוא עובד. טשטוש אני ממליצה לעשות רק בבית חולים. ללכת על הצד הבטוח. בהצלחה ובבריאות.




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו