צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום רפואת שיניים לילדים
מנהל/ת הפורום: דר' רוית בן מאיר
  טיפול בילד בן שנתייםמור 09:58 14/12/2010
שלום ד"ר, בני בן השנתיים נפל ושן קדמית עליונה נפגעה. קיים שבר/סדק ברור לאורך השן(מלמעלה למטה). שלשה רופאי שיניים שראו את השן (מבלי לבצע צילום) קבעו חד משמעית שאין מנוס מעקירה, אחרת עלול להתפתח זיהום.
לעניין שיטת העקירה, נאמר לנו שבגיל שנתיים הדרך המומלצת היא לבצע הרדמה קלה עם מסיכה בפיקוח רופא מרדים ואם יש סיבוך כלשהו אז ממשיכים להרדמה מלאה. נאמר לנו שקיים סיכוי נמוך לבצע העקירה בגיל זה באמצעות מתן תרופה מרגיעה (כגון אטרקס) בתוספת גז צחוק.
האם את שותפה לאמור או שישנן דרכים נוספות ?
האם אכן ניתן לקבוע שחובה לעקור ללא ביצוע צילום ?

אודה תשובתך בדחיפות, שכן עלינו להחליט בימים הקרובים.

תודה מראש.
   אני בכל מקרה הייתי מבצעת צילום לפני עקירהד"ר רוית בן מאיר 10:49 14/12/2010
מכוון שממילא רוצים לטשטש את הילד, כנראה יבצעו את הצילום בעודו מטושטש. כדי להחליט, אם אפשר לטפל בילד גם ללא טישטוש, צריך לראות אותו. האם התנגד מאד? מדובר בסך הכל בטיפול קצרצר. לא נעים, אבל קצרצר. לעיתים אפשר לבצעו ללא טשטוש.

בכל מקרה, לעמוד על הצורך בצילום כדי לדעת איך לעקור את השן. ואולי הצילום יראה שאפשר להשאירה בפה? אולי אפשר לבצע טיפול שורש וכתר על שן זו? שוב, אני כותבת "באויר". קשה לתת עיצה, בלי לראות.




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו