צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום רפואת שיניים לילדים
מנהל/ת הפורום: דר' רוית בן מאיר
  בת 5.5 טיפול שיניים-ייעוץ דחוףסו 11:58 08/09/2011
שלום רב!
בבדיקה הראשונה בקופת חולים נעשה צילום.בצד אחד צולם ברוגע ואילו בצד השני כאב וגרם לתחושת הקאה.
בעקבות כך נשלחה לצילום פנורמי.חזרנו לרופאה לאחר מזפר חודשים ונאמר לנו שיש כשמונה חורים מתוכם אופציה לשני טיפולי שורש.
הילדה סרבה לשבת לטיפול בפעם הראשונה גם לא עלינוולא הסכימה לנסות לשים גז צחוק.במפגש השני לאחר שיחה עימה כן הסכימה לשבת לבד לשים גז צחוק ואף לפתוח פה לטיפול, אך לאחר כחצי שעה בה הגז לא השפיע והרופאה כבר איבדה סבלנות- לא נתנה לרופאה להתחיל טיפול(ניסתה עם משהו שנראה כמו קיסם ממתכת לניקוי+מכשיר עם רעש לנוזלים ומכשיר שואב).
בעקבות כך הפנו אותי מקופ"ח להרדמה מלאה בבית חולים.
כהכנה להרדמה נפגשתי עם רופא בביה"ח שדי פקד עליה ועלי להחזיקה פיזית על מנת לבצע בדיקה-כמובן נכנסה למתקפת בכי ולוללחץ מאוד גדול.
ניסיתי לגשת לרופא פרטי "לתקן" את הרושם הראשוני המלחיץ.הרופא היה נחמד וכן גם השיננית מרפאה עם ציורים לילדים ויחס סובלני.פגשית הכרות ולאחריה פגישה שבה רצה לעשות לה רק ניקוי כמו שיננית-סרבה בתוקף.
האם אין מוצא אחר חוץ מהרדמה מלאה???
אני חוששת שנסיון נוסף עם רופא רק יחצין את הפחד שלה.
נאמר לי שיש טיפול הכרוך בהדגשת אסרטיביות שגם אם הילד בוכה ומשתולל יש להנחותו שרק זו הדרך ואם לא אני לא אוכל להישאר איתה לטיפול.האם זה לא ישאיר אותה עוד יותר עם טראומה?תודה מראש!
סו
   תראי, אני לא אוהבת את ההתנהלותד"ר רוית בן מאיר 19:40 08/09/2011
לא מקבלת שצריך לעשות צילום פנוראמי כי היתה בחילה מצילום נשך. לא אוהבת את הרעיון לא לטפל בפעם הראשונה, כדי שהאופציה הזו בכלל לא תהיה בחשבון.

אני מטפלת בילדים בהיפנוזה, אבל צריך לקחת בחשבון, שקודם כל, צריך לתקן את הטעויות והנזקים שכבר נעשו. הילדה כבר למדה איך לא לקבל טיפול, ויהיה צריך ללמד אותה אחרת. לפעמים זה כרוך בהצאת ההורה מהחדר (והשבתו כפרס על התנהגות טובה. ללא ספק, יש צורך באסרטיביות. מדובר בטיפול רפואי. לילדה אין אפשרות להבין את ההשלכות הבריאותיות של חוסר טיפול. פשוט אין לה די נסיון חיים.

אם מחליטים ללכת על טיפול שאינו בהרדמה כללית, צריך לקחת כל זאת בחשבון. אישית, אני מאד מאמינה בכוחם הנפשי של מרבית הילדים לעמוד בטיפול שיניים, כל עוד לא מכים אותם, לא קושרים אותם, מתייחסים אליהם בכבוד ומשתדלים לאלחש את השיניים בצורה מיטבית.

הרבה הצלחה ובריאות.




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו