צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום רפואת שיניים לילדים
מנהל/ת הפורום: דר' רוית בן מאיר
  נמק בשןציון 18:52 15/09/2012
שלום
לביתי בת ה-4.5 יש שבר בקצה השן הקדמית מנפילה שאירעה בגיל שנה.
לאחרונה החל להיווצר נמק שגרם לדלקת וכאבים בשן.
כרגע היא מקבלת אנטיביוטיקה ואנחנו צריכים להחליט אם לאחר מכן לבצע טיפול שורש או עקירה.
לאחר בדיקות של 2 רופאים אנחנו מבולבלים. מצד אחד נאמר לנו שטיפול השורש עשוי לפתור את הבעיה עד לנשירת השן באופן טבעי בעוד כשנתיים, וגם שהשן כרגע שומרת על המקום בשביל השן הקבועה ולכן יש יתרון בלשמור עליה.
מצד שני גם נאמר שיש סיכוי סביר שטיפול השורש לא יעזור ויהיה צורך לבצע עקירה בכל אופן.
חשוב לנו להבין מה הדבר הבטוח ביותר לעשות מבחינת השן הקבועה שתבוא אח"כ. האם לטיפול השורש יש אותו אפקט מהבחינה הזו או שאם הוא לא יעזור אז אנחנו מסכנים יותר את השן הקבועה?
נשמח מאוד לעזרה,
תודה רבה
ציון
   עקירה עלולה לגרום לאחור בבקיעת השן הקבועה.ד"ר רוית בן מאיר 20:27 15/09/2012
לא אסון, אבל צריכים להיות מודעים לכך. טיפול שורש יכול לא להצליח, ואז צריך לעקור את השן. טיפול שורש הוא טיפול יותר שמרני, כלומר בדרך כלל אין צורך אפילו באילחוש (שהרי השן מתה), ותמיד נשמרת האופציה לעקור. עקירה היא טיפול רדיקלי יותר. מצד אחד, הילדה תסתובב שנתיים-שלוש בלי שן, אבל זה "זבנג וגמרנו", כלומר בדרך כלל, לא צריך לא צריך כל טיפול נוסף. ה"צרה" יצאה, וזהו. קשה לי להמליץ. שתי הדרכים סבירות, וחייבים להסביר לכם שטיפול שורש עלול להכשל. מצד שני, הוא עשוי להצליח ואז נשארים עם שן מתפקדת וקיימת בפה. אף בחירה אינה ממש הרת גורל במקרה זה. אה, ויש גם אולי שיקול כספי.
   תודה + שאלת המשךציון 21:26 15/09/2012
מודה לך מאוד על התגובה המהירה.
ובמקרה שטיפול השורש נכשל, האם מאותה נקודה עד לנקודה שמגיעים למסקנה שצריך לעקור, עלול להיגרם נזק נוסף שישפיע על השן הקבועה?
   בדרך כלל לא, כל עוד באים לביקורות באופן סדיר,ד"ר רוית בן מאיר 22:25 15/09/2012
ונמצאים "עם היד על הדופק" כלומר ערים לראות כל שינוי מחשיד כמו כאב (ילדים לא תמיד מתלוננים, אבל לפעמים נמנעים מלאכול על השן הדואבת), אדמומיות ליד השן, נפיחות, ניידות.
   תודה רבהציון 00:20 16/09/2012




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו