צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום רפואת שיניים לילדים
מנהל/ת הפורום: דר' רוית בן מאיר
  עקירת שן עם כתר טרומישגית 15:03 11/07/2013
שלום רב
בני בן 6 ולפני כ-3 שנים בוצע לו באסותא דרך קופת חולים 6 כתרים טרומים ובחלק מהשיניים גם טיפול שורש ואז שמו לו כתר טרומי על הטיפול השורש ,ע"י הרדמה כללית,לא אמרו לי שעושים לו כתרים אני ידעתי שהוא רק עושה סתימות ובמהלך הטיפול הרופא החליט זאת ואני לא הייתי מודעת לכך רק בתום הטיפול הוא טען שהכתר יפול יחד עם השן שיגדל.
היום יש לו דלקת על השן הטוחנת שיש בה כתר טרומי ולטענת הרופא צריך לעקור אותה כי אין אופציה אחרת,האם זה נכון?או שכדאי
היום גיליתי שיש לו בשן אחרת סדק על הכתר טרומי שבוצע לו ורואים את השן שמתחת-האם דבר כזה יכול לקרות?ואיך מטפלים בזה .האם כל הכתרים שבוצעו לו יסדקו או יהיו עם דלקת ואז יעקרו לו את כל השיניים כי הבנתי אין אפשרות לעשות טיפול שיש כתר טרומי אלא רק לעקור.או האם לקבל חוות דעת נוספת
אודה לכם על התשובה ...
   בטיפול בהרדמה כללית נוטים לעשותד"ר רוית בן מאיר 23:22 11/07/2013
טיפולים פחות שמרניים מאשר ללא הרדמה כללית. זה חלק מ"המחיר" שמשלמים על בחירה בדרך טיפול זו. אבל יכול להיות גם שבכל מקרה היה צורך בכתרים, משום שלא נשארה די שן בכדי להניח עליה סתימה.

אני לא יכולה לדעת אם אין שום דרך אלא לעקור את השן עם הדלקת. לא בכלל הכתר אי אפשר לטפל בשן. תמיד ניתן להוציא את הכתר או לעשות בכתר חור ולטפל בתוך השן. אולי מצב השן פשוט לא מאפשר הצלתה מעקירה.

לגבי הסדק בכתר- נראה לי מוזר מאד. בכל מקרה, לא הכתר הוא הסיבה שאי אפשר לבצע טיפול, אלא רק מצב השן. לא תזיק חוות דעת נוספת.




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו