צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום רפואת שיניים לילדים
מנהל/ת הפורום: דר' רוית בן מאיר
  שן קדמית ועקירתה לילד בגיל 5רונית 23:07 29/05/2014
שלום, בני בן ה-5 קיבל מכה בשן הקדמית לפני כ-9 ימים, הוא ירד מהשרפרף לאחר צחצוח השיניים והשן נתקלה לו בכיור, הוא בכה מאוד, כמובן שביקשתי שיפתח את פיו וראיתי מעל השן מעט מאוד דם (כמו חריץ קטן) נגעתי בשן והרגשתי בקושי רב שהיא מתנדנדת (זו השן הקדמית העליונה מצד ימין), מאז כל ה-9 ימים לא התלונן, היום לקחתי אותו לרופא שיניים למעשה למעקב רגיל בתור שקבעתי מזמן, הרופא הסתכל בפה שלו ואמר שהכל בסדר (כמובן שסיפרתי לו על מה שקרה) אנו מקפידים על צחצוח שיניים, הרופא החליט לבצע צילום ובצילום ראה דלקת ואמר לי שצריך לעקור את השן, שאלתי אם אפשר לקבל אנטיביוטיקה או לגרגר במי מלח ואמר לי שזה לא יעזור ושאם לא אעקור את השן הדלקת יכולה להחמיר ומעל השן יכול להתקבל צבע צהוב ממוגלה שיכולה להתפתח בהמשך, מאחר ולא הייתה ברירה עקרנו את השן. הוא אמר שבעוד שנה בערך -+ תצמח השן הקבועה, הוא גם ציין בפני שעשה השוואה בצילום עם השן הצמודה שגם היא מתנדנדת קלות עקב כך שלפני כ-5 חדשים נתקלה לו בתוך סריג שאני לבשתי. אמר שאין פגיעה בצמיחת השן הקבועה אבל יכול להיות - לא בטוח שהשן הקבועה תצמח עם כתמים לבנים. שאלתי - האם להשאיר את המקום של עקירת השן - ללא "שן" כאילו עם הרווח שנוצר, אני לא רוצה שתהיה תזוזה של השיניים, אם ינשרו ויצמחו אחרות לפני צמיחת השן במקום השן שנעקרה.

סליחה על המגילה ואודה לתשובה - מה עלי לעשות?

תודה מראש
   בדרך כלל אין סגירת מקוםד"ר רוית בן מאיר 23:58 29/05/2014
באזור השיניים הקדמיות, ולא נהוג לשים שם שומר מקום.
לגבי השן הצמודה הניידת מעט: הייתי ממליצה לעקוב אחרי השן. לנסות לבדוק אם היא חיה (בדיקת קור- אצל רופא השיניים). לא תמיד אפשר להסיק משהו מבדיקה כזו אצל ילדים, אבל מדוע לא לנסות?

האם השן הצמודה כואבת? האם הרופא רואה בצילום דלקת? אם לא, להמשיך במעקב ולחזור לרופא אם יש שינוי מהותי במצב השן-נפיחות, כאב.
   >תודה והמשךרונית 21:49 14/06/2014
לגבי השן הצמודה - הייתי פעמיים אצל רופא שיניים, פעם ראשונה למחרת שהיא נתפסה לי בסריג שלבשתי ובפעם השניה באותו היום של עקירת השן הצמודה, הרופא לא דיבר על דלקת בשן הזו אלא בזו שנעקרה. אני מניחה שאם הייתה בעיה בשן או דלקת הוא היה מציין בפני, גם לגבי השן אם היא חיה - אני מאמינה שגם במקרה הזה היה מציין בפני אם משהו לא בסדר. הוא אמר לי לחזור אליו בעוד כשישה חדשים לביקורת.

האם זה נשמע סביר?
   אני משערת שכן. קצת קשה לי להעריך.ד"ר רוית בן מאיר 23:05 14/06/2014




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו