צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום רפואת שיניים לילדים
מנהל/ת הפורום: דר' רוית בן מאיר
  חבלה בשןיעל 22:07 23/12/2007
שלום,
בני בן ה-3 נפל לפני 16 יום ונחבל בשן הקדמית. השן זזה ממקומה. ביקרנו אצל רופאת שיניים לילדים שראתה בצילום פגיעה ב-2 שיניים (הקדמית והצדדית שלידה) וביקשה שנחזור לביקורת בעוד 3 חודשים.
כשבוע לאחר הנפילה השן התחילה לשנות גוון בהדרגה והיום נראה גוון אפור יותר מאיזור החניכיים וחצי מהשן(נראה שהשן קיבלה שכבה נוספת בגוון אפור).
האם יש סיכוי שהשן תחזור לגוון המקורי?
במידה ותמשיך להאפיר/ להשחיר האם זה מעיד על משהו חמור יותר?
ושאלה אחרונה, האם ריח רע מהפה יכול להעיד על משהו לא תקין בשן?
המון תודה.
   יש סיכוי שהשן תלביןתיתי רופאת שיניים 07:01 24/12/2007
שינוי הצבע נובע משטף דם בתוך השן. בשיני חלב, לא הצבע מראה על חיות השן (שלא כמו בשיניים קבועות). ריח רע בפה עלול להראות על משהו לא תקין בשן (תבדקי אם יש נפיחות בחניכיים מעל השן) או על פחד מצחצוח אזור השן, או בעיה בשן אחרת, או צורך בצחצוח הלשון, או (הכי סביר בעונה זו) דלקת בגרון
   המשך...יעל 20:55 24/12/2007
תודה רבה תיתי על התגובה המהירה.
בימים אחרי הנפילה כאב לו האיזור, אך א"כ צחצחנו בעדינות ולא הייתה בעיה בצחצוח השן, אבל היום באוכל הוא אכל משהו קשה והתלונן שכואב לו. אין נפיחות מעל השן ויש עדיין ריח מעט לא טוב (לא בטוחה מה מקורו). האם הגיוני שיכאב לו עד עכשיו? רופאת השיניים ביקשה לבוא לביקורת בעוד 3 חודשים. מה דעתך?
ושוב המון תודה, אני ממש לא רגועה בעניין ומרגישה חסרת אונים בנושא...
   לא יזיק ללכת שוב לרופאהתיתי רופאת שיניים 21:28 24/12/2007
אם כי מה שהייתי עוד ממליצה, זה לחתוך לילד את האוכל קטן, כדי לתת לשיניים הפגועות להתייצב עוד. כדאי אולי להזכיר לילד לאכול על השיניים האחוריות למשך זמן מה. מי יודע, אולי הכאב ממקור של העצם הפגועה (אם השן זזה, העצם נפגעה). עוד דבר: לעשות "משחק". לשים משהו קפוא על השן, אבל בעדינות רבה. אם הילד מרגיש את הקור (ולא את המגע)בעיניים עצומות, סימן טוב! סימן שהשן חיה. לנסות לבלבל. פעם לשים, פעם לא, לנסות שיניים שונות. לא לקחת ללב אם המשחק לא מצליח. גם במרפאה, הרבה פעמים לא מצליחים לבדוק כך את חיות השן אצל ילדים.
   תיתי המון תודה על העזרה!יעל 16:55 27/12/2007
שיחקנו במשחק שהצעת והוא טוען שהרגיש קור בשן (אני מקווה שאכן צודק). שאלה אחרונה, במידה ואין בעיה בשן, האם ניתן באיזשהו אופן לטשטש את הגוון האפור ולתת לה גוון בהיר יותר?
ושוב תודה רבה רבה ותדעי לך שבזכותך אני הרבה יותר רגועה.
שבת שלום!
   בעיה להבהיר את האפורתיתי רופאת שיניים 19:32 27/12/2007
לא עושים הלבנה לשן חלב, מחשש לפגיעה בשן הקבועה. ציפוי דק של השן בחומר לבן, לא ממש יועיל, בדיוק כמו שחולצה לבנה דקה, לא מסתירה חזיה כהה, להבדיל. נסי את "משחק הקור" פעם בשבוע-שבועיים. מחזיקה אצבעות שהשן תמשיך להיות בסדר, עד להתחלפותה.




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו