צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום מנשאים
מנהל/ת הפורום: אורית סופר
  מנשאים וגמישות יתר במפרק הירךשולי 15:27 16/08/2012
שלום
הבן הגדול שלי "גדל" במנשא בד ארוך ואח"כ ארגו ללא בעיה. את אחותו הקטנה העברתי כעת (גיל 4.5 חודשים) מעירסול לבטן אל בטן בארגו, אך יועצת התפתחותית שפגשתי אמרה שזה יחמיר לה את גמישות היתר שיש לה במפרק הירך ויפריע לה באבני דרך התפתחותיות. האמנם? האם יש להגביל את השימוש או לא להשתמש בכלל? ומה האלטרנטיבה, כי לעירסול היא כבר כבדה לי.... ? האם יש מנשא בפיסוק יותר קטן, שאינו רחב כמו ארגו אך גם לא יוצר לחץ על מפרקי הירך?
בתודה רבה מראש, שולי
   גמישות יתר במפרק הירךאורית מנשאים 16:46 16/08/2012
אם אכן יש אצלכם מצב מאובחן של גמישות יתר במפרק הירך הייתי מתיעצת עם אורתופד או פיזיותרפיסטית שיכולים לתת מענה למצב רפואי שיש בו סטייה מהנורמה.
גמישות יתר עשויה לגרום לעיכוב הליכה וזחילה, עם או בלי נשיאה בפישוק, לכן כדאי להיות במעקב אצל גורם רפואי מוסמך (ולא יועצת בעלת הכשרה שטחית בתחום) שיתן חוות דעת גם לגבי השימוש במנשא ומידת ההשפעה שעשויה להיות לו על ההתפתחות המוטורית.

בגילה אין אפשרות לשאת בצורה נוחה ותומכת ללא פישוק, כן אפשר לודא שהפישוק אינו רחב מדי. ארגו נחשב כמנשא רחב יחסית ויתכן שמאלץ אותה עדיין לפישוק רחב מדי לגילה, אפשר להשתמש בינתיים במנשא עם פישוק מתכוונן כדי להמנע מפישוק יתר כמו סאפי מאי לדוגמה, או מנשאים סיניים משודרגים כמו בונדולינו או מנשא ילקוט שטורכנויגה. עוד אפשרות היא לשאת אותה בתנוחת בטן לבטן במנשא צד כאשר הפישוק מוכתב רק ע"י רוחב גוף הנושא ולא ע"י המנשא. להתאמת מנשא מתאים ונוח מומלץ במקביל להתיעצות עם גורם רפואי להפגש עם יועצת מנשאים.




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו